اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج:

آسیب‌های اجتماعی دانشگاه‌ها را به چالش می‌کشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دانشگاه‌ها را به چالش می‌کشد.

آسیب‌های اجتماعی دانشگاه‌ها را به چالش می‌کشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدقربان کیانی ظهر امروز در جلسه کمیته دانشجویی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که با حضور مسئولین دانشگاه‌های استان در سنندج برگزار شد اظهار کرد: طرح‌های خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج در این راستا اجرا شده و تمهیدات لازم هم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات دانشگاه‌ها رفتارهای سلیقه‌ای است اضافه کرد: دانشگاه‌ها نیازمند فضاسازی هستند و باید این امر به درستی صورت بگیرد.

کیانی با تصریح بر اینکه امکانات دانشگاه‌ها مطلوب نیست و نمی‌تواند پاسخگوی اهداف ما باشد بیان داشت: می‌توانیم با تذکرات و بهره‌گیری از آیات و احادیث راه را برای رفتارهای اخلاقی و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به وجود آورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با اشاره به اینکه از امکانات دانشگاه‌ها به درستی استفاده نشده است افزود: باید اوقات فراغت دانشجویان را پر کنیم، زیرا دانشجو بجز زمان آموزشی در دانشگاه کار دیگری ندارد.

وی پیشگیری، فضاسازی، آماده کردن زمینه‌ها و انجام تمهیدات لازم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها را امری ضروری خواند و گفت: با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در فضای دانشگاه‌ها می‌توان فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه کرد.

*فرهنگ‌سازی بهترین راهکار احیای امر به معروف

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان نیز در این جلسه فرهنگ‌سازی را بهترین راهکار احیای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: ایجاد دوره‌های آموزشی برای فرهنگ‌سازی در احیای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

ایوب مرادی ادامه داد: گاهی اوقات با مسائل اجتماعی برخوردهایی نادرستی می‌شود که انجام کارهای فرهنگی می‌تواند جایگزین خوبی برای برخوردها باشد.

وی تصریح کرد: اگر الگوسازی به صورت در دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد قطعاً امر به معروف و نهی از منکر به صورت ریشه دار نهادینه می‌شود.

مرادی همچنین خواستار کمک دستگاه‌های استان برای ساخت نمازخانه در مراکز پیام نور استان شد و گفت: مراکز پیام نور استان فاقد نمازخانه بوده که باید در زمینه ساخت و تجهیز نمازخانه این مراکز همت نمود.

*ایجاد دانشگاه خاص بانوان در مرکز علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان از ایجاد دانشگاهی خاص بانوان خبر داد و افزود: باید دانشگاه‌هایی ایجاد شود که فقط خاص بانوان و یا فقط برای آقایان باشد.

رحمت‌الله میرزایی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی قصد دارد چنین دانشگاه‌هایی ایجاد کند، گفت: اینگونه دانشگاه‌ها  آسیب‌های اجتماعی را کمتر کرده و به روند ترویج و نهادینه‌کردن امر به معروف و نهی از منکر کمک می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در ایجاد دانشگاه‌های علمی و کاربردی توسعه این مراکز به دلیل صنعتی نبودن استان با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/79001/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول