اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تاکید کرد

ضرورت ساماندهی ورودی‌های بجنورد/ انتخاب شهرداری کارآمد

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بر ساماندهی و زیباسازی ورودی‌های بجنورد تاکید کرد.

ضرورت ساماندهی ورودی‌های بجنورد/ انتخاب شهرداری کارآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی بعد ازظهر امروز در دیدار تنی چند از اعضای شورای اسلامی مرکز خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم اکنون ورودی بجنورد از سمت غرب جلوه چندانی ندارد، اظهار کرد: باید اقدامات اساسی به منظور زیباسازی و اصلاح هندسی این قسمت انجام شود.

وی تردد سالانه 20 میلیون مسافر بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولان را از این استان برشمرد و افزود: باید در زیباسازی این شهر به گونه‌ای عمل شود که زائران و مسافران، بجنورد را با خاطره خوب ترک کنند.

حجت‌الاسلام قدرتی تحول در ورودی‌های این شهر را ضروری خواند و گفت: البته در مسیر اسفراین به بجنورد به این موضوع  به خوبی توجه شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت شهر بجنورد نسبت به چند سال قبل که در آن حضور یافته، تغییری نکرده است، افزود: باید اعضای شورای اسلامی و شهرداری به موضوع زیباسازی و مبلمان شهری بجنورد به عنوان مرکز استان اهتمام داشته باشند.

* شوراهای اسلامی نماد فرهنگ کار جمعی هستند

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین از شوراهای اسلامی به عنوان نماد فرهنگ کار جمعی در نظام اسلامی یاد کرد.

وی اظهار کرد: این مجموعه در واقع مصداق پاسخ به یکی از مطالبات 20گانه رهبری در مورد ضرورت پرداختن به کار جمعی بوده از این رو از اعضای شوراهای اسلامی انتظار می‌رود تا با وحدت و همدلی به عنوان یکی از ارکان تأثیرگذار در جامعه، دغدغه رهبری را محقق سازند.

حجت‌الاسلام قدرتی با تاکید بر اینکه کار جمعی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی تبدیل شود، افزود: لازم است این اصل مهم را پذیرفته که خداوند رحمت خود را در کار جمعی شامل حال مؤمنان می‌کند ( یدالله مع‌الجماعت) لذا انسجام‌بخشی و وحدت در کار شوراها امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی همچنین به اعضای شورای اسلامی این شهر توصیه کرد تا فردی را برای شهرداری انتخاب کنند که کارآمد و باتجربه باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به ارتباط کاری شهرداری با دادگستری در برخی از کمیسیون‌ها مثل ماده 100 تسریع در تعیین تکلیف شهردار بجنورد را ضروری خواند.

* آمادگی دادگستری خراسان شمالی برای رسیدگی به پرونده مطالبات شهرداری

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین در مورد مطالبات شهرداری از دستگاه‌های این استان گفت: شهرداری در صورت عدم وصول مطالبات خود از دستگاه‌ها و مردم می‌تواند موضوع را از مجاری قانونی و با ارائه دادخواست مطالبه پیگیری کرده و دادگستری در این زمینه آمادگی دارد که طبق موازین قانونی به این موضوع رسیدگی کند.

حجت‌الاسلام قدرتی پرداخت مطالبات شهرداری بجنورد را برای عمران و آبادانی این شهر با اهمیت دانست.

وی با مهم برشمردن پایبندی مردم و دستگاه‌ها به قانون یاد آور شد: به طور حتم صلاح جامعه قانون و پایبندی به آن بوده و باید همواره قانون اساس و ملاک عمل در کارها قرار بگیرد.

انتهای پیام/63002/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول