اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

فرهنگ اهدای عضو در زنجان پیشرفت قابل قبولی داشته است

مسئول شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با قابل قبول دانستن فرهنگ اهدای عضو در زنجان گفت: این فرهنگ طی پنج سال گذشته پیشرفت قابل توجهی را داشته است.

فرهنگ اهدای عضو در زنجان پیشرفت قابل قبولی داشته است

رویا قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اهدای اعضای چهار نفر از افراد مرگ مغزی خبر داد و اظهار داشت: از آغاز سال جاری تا کنون شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان موفق به اخذ رضایت از خانواده چهار مورد مرگ مغزی شده است.

وی تعداد اعضای اهدا شده از چهار مورد مرگ مغزی را در سال جاری به بیماران نیازمند 17 ارگان اعلام کرد.

مسئول شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اضافه کرد: دو مورد از اهدای عضو انجام شده مربوط به مصدومان تصادف و دو مورد دیگر مربوط به حوادث دیگر از جمله یک دختر 13 ساله بوده است.

وی تعداد مرگ مغزی‌های اتفاق افتاده در استان زنجان را از آغاز سال جاری هشت مورد اعلام کرد و گفت:‌ دو مورد از این مرگ مغزی‌ها غیر بومی بودند که موفق به اخذ رضایت نشدیم و دو مورد دیگر هم بنا به دلایلی منجر به کسب رضایت نشد.

قهرمانی با بیان اینکه کسب رضایت از خانواده افرادی که مرگ مغزی شده‌اند خیلی کار قاعده مندی محسوب نمی‌شود، ادامه داد: از مجموع شش زنجانی مرگ مغزی چهار خانواده راضی به اهدای عضو شده‌اند که آمار قابل توجهی محسوب می‌شود.

وی با قابل قبول دانستن فرهنگ اهدای عضو در زنجان افزود: این فرهنگ طی پنج سال گذشته پیشرفت قابل توجهی را داشته است.

مسئول شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه این شبکه فراهم آوری از سال 87 کار خود را از کرده است، اضافه کرد: طی این مدت از خانواده 57 مورد مرگ مغزی برای اهدای عضو رضایت اخذ شده است که 52 مورد منجر به اهدا شده است.

انتهای پیام/73004/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول