اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

کرامت در سایه زیارت خاندان اهل بیت(ع) محقق می‌شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: کرامت و موفقیت ما در سایه زیارت خاندان اهل بیت(ع) محقق می‌شود، بنابراین باید سعی کنیم با شناخت کافی به زیارت ائمه اطهار(ع) بپردازیم.

کرامت در سایه زیارت خاندان اهل بیت(ع) محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با عوامل برنامه پابوس اظهار کرد: دهه کرامت دهه‌ای است که با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و پایان آن ولادت حضرت ثامن‌الائمه(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: کرامت و موفقیت ما در سایه زیارت خاندان اهل بیت(ع) محقق می‌شود و امام جواد(ع) در این خصوص می‌فرماید «هر کس قبر پدرم را زیارت کند زیارت وی برابر هزار تشرف به مکه است و اگر زیارت به صورت «عارفا به حقه» صورت گیرد، پاداش آن برابر یک میلیون حج است».

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه امام گفت: باید مطیع فرمان امام باشیم، زیرا اعتقاد ما بر این است که امام زنده و مرده ندارد و همان‌طوری که در محضر امام طاعت وی لازم است، اطاعت از فرمایشات امام پس از رحلت بر ما لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه شیعیان اعتقاد دارند امام حیات و مرده ندارد، عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) در سخنی فرمودند «حیات و مردن من یکسان است»، بنابراین عقیده ما نسبت به ائمه اطهار(ع) این است که حیات و ممات آنها نسبت به یکدیگر برابر است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: در روایتی دیگر از امام جواد(ع) سوال کردند که ثواب زیارت بارگاه پدر شما بیشتر است یا سید الشهدا(ع)؟ که در پاسخ فرمود زیارت بارگاه پدر من ثوابش بیشتر است زیرا قبر پدرم را تنها شیعیان 12 امامی زیارت می‌کنند ولی بارگاه ابا عبدالله الحسین(ع) را سایر شیعیان نیز زیارت می‌کند.

وی یادآور شد: زیارت «عارفا به حقه» این است که فرد جایگاه امام را بشناسد و زیارت به قصد جایگاه مقام آنها صورت گیرد.

برنامه پابوس هر شب ساعت 21 به صورت زنده از شبکه دوم سیما پخش می‌شود که در آن درباره اکرام و کرامت اخلاقی بانوی کرامت مطالبی تبیین می‌شود و همچنین در این برنامه از محققان و پژوهشگران حوزه دین و علما استفاده شده است.

رسالت بوذری؛ کار اجرای این برنامه را بر عهده دارد و عریضه‌نویسی، خواسته‌های مردم، گزارش از صحن‌های حرم و ... از جمله بخش‌های برنامه پابوس است.

انتهای پیام/78003/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول