اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم تجهیز باغات آذربایجان غربی به دستگاه ضد تگرگ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: باغداران آذربایجان غربی باید پیش از فصل سرما باغات خود را به دستگاه‌های ضد تگرگ مجهز کنند.

لزوم تجهیز باغات آذربایجان غربی به دستگاه ضد تگرگ

سید علی مختاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در ارومیه اظهار داشت: تمام مسئولان بعد از خریداری دستگاه‌های ضد تگرگ باید با همکاری سازمان هواشناسی استان، دستگاه‌ها را در مسیر مناسب نصب تا از آسیب‌های احتمالی بر محصولات کشاورزی جلوگیری شود.

وی افزود: منابع بانکی برای افرادی که اقدام به کشت دیمی محصول می‌کنند پنج میلیون ریال و برای کشت آبی 6 میلیون ریال تسهیلات اعتباری پرداخت می‌‌کنند.

رئیس سازمان کشاورزی آذربایجان غربی به کشت محصولات پاییزه اشاره کرد و ادامه داد: گندم، جو و کلزا از عمده محصولات کشت پاییزه است که در سال زراعی جدید، 272 هزار هکتار از اراضی دیم و 104 هزار هکتار از اراضی آبی استان زیرکشت این محصولات است که 16 هزار هکتار در مقایسه با سال قبل رشد داشته است.

وی تصریح کرد: سال زراعی جدید، مبلغ 910 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری برای کشت پاییزه تخصیص داده شده است که تنها مبلغ 860 میلیارد ریال آن برای کشت محصول گندم به گندمکاران استان پرداخت می‌شود.

مختاری به افزایش قیمت گندم در سال زراعی 92 - 93 اشاره کرد و گفت: امسال قیمت خرید گندم به 10 هزار و 500 ریال افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به آمادگی توزیع 18 هزار تن بذر گواهی شده یارانه‌ای در بین زارعین در سطح استان به کشاورزان توصیه کرد که برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود از بذرهای اصلاح شده استفاده کنند.

مختاری ضمن تاکید بر کاهش مصرف سموم شیمیایی در سطح مزارع افزود: رعایت الگوی کشت و ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در بین کشاورزان باید گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز برداشت محصول گندم تاکنون، 250 هزار تن گندم به مراکز خرید دولتی و 240 هزار تن به مراکز خرید غیردولتی از قبیل کارخانجات آرد و کارخانه‌های خوراک دام و طیور تحویل داده شده است.

انتهای پیام/61009/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول