اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کردستان عنوان کرد

فرهنگ رضوی و سیره نبوی تنها راه نجات‌بخش بشریت

رئیس کل دادگستری کردستان بر معرفی فرهنگ رضوی و سیره نبوی به عنوان راه نجات‌بخش بشریت به جهانیان تاکید کرد.

فرهنگ رضوی و سیره نبوی تنها راه نجات‌بخش بشریت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی ظهر امروز در مراسم تجلیل از قضات و روحانیون مروج و مبلغ سیره نبوی و فرهنگ رضوی در سنندج اظهار کرد: فرهنگ برادری، عزت و نجات بشریت نشأت گرفته از امام رضا(ع) و خواهر گرامیشان حضرت معصومه(س) است چرا که این بزرگواران ادامه دهنده راه رسول اکرم(ص) بودند.

وی تصریح کرد: مشهد مقدس و قم به خاطر وجود بارگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) قلب فرهنگی ایران اسلامی‌اند که دارای برکات فراوانی برای تمام ایرانی‌هاست.

وی با اشاره به اینکه وجود بارگاه این دو بزرگوار مانع از گزند دشمنان به کشورمان شده است، بیان داشت: امروز کشورمان به دلیل وجود این دو بارگاه ملکوتی اولاد پیامبر(ص) به عنوان نقطه‌ای مشعشع در دنیا مطرح است.

مدیرکل دادگستری کردستان اظهارداشت: مسلمانان فراوانی در سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی همه ساله برای زیارت به مشهد مقدس و قم سفر می‌کنند و این امر منجر به تقویت بیش‌از پیش وحدت بین مسلمانان هم شده است.

گروسی اضافه کرد: فرهنگ رضوی به عنوان بهترین فرهنگ و سیره نبوی هم به عنوان راه نجات بشریت روز به‌ روز در حال گسترش است و این به همت تلاش مسئولان و عشق و ارادت مردم محقق شده است.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی پرچمدار فرهنگ رضوی است که باید به عنوان فرهنگ نجات بخش به جهانیان معرفی و در کشور هم بیشتر تقویت شود.

وی با بیان اینکه منشاء بسیاری از گرفتاری‌های روحی جوانان ناشی از فاصله گرفتن آنها از فرهنگ و قرآن است، عنوان کرد: ترویج فرهنگ نبوی و رضوی منجر به بالندگی جامعه و کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها اجتماعی می‌شود.

مدیرکل دادگستری کردستان قدردانی از روحانیون را تجلیل از ارزش‌ها خواند و اظهارداشت: جایگاه ارزشمند روحانیون در جوامع اسلامی بر کسی پوشیده نیست و تلاش این قشر منجر به حفظ و پایداری اسلام تاکنون شده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در این مراسم اظهار داشت: ویژگی بارز پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان؛‌ عالم بودن، دانشمند بودن و زمان شناس و با بصیریت بودن است.

حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی با بیان اینکه سیره نبوی و فرهنگ رضوی مکمل یکدیگرند، بیان داشت: این فرهنگ باید در بین عموم مردم نهادینه شود.

وی از ائمه جمعه و جماعت استان خواست با مسائل اجتماعی و روز جامعه آشنایی کامل داشته و آن را برای مردم به زبانی خوب و مطلوب بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که مردم همواره مسائل اجتماعی و دینی و مذهبی خود را از علما دریافت کردند لذا سخن علما برای مردم ارزش و جایگاه والایی دارد و این قشر تاثیر بسزایی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نبوی و رضوی در جامعه دارند.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از قضات و روحانیون مروج فرهنگ رضوی با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/79003/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول