اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه سلامت خانواده -‌‌‌‌ جمعیت معاونت بهداشتی همدان خبر داد

ارائه مشاوره ازدواج به 4 هزار زوج همدانی

مدیر گروه سلامت خانواده ـ جمعیت معاونت بهداشتی استان همدان از ارائه مشاوره ازدواج به 4 هزار زوج همدانی در مراکز سلامت خانواده خبر داد.

ارائه مشاوره ازدواج به 4 هزار زوج همدانی

شهلا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از همدان به فعالیت گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشتی پرداخت و افزود: هدف این گروه حفظ و ارتقای سلامت خانواده مبتنی بر گروه‌های مختلف سنی و گروه‌های هدف ویژه در سطح استان  است.

وی در راستای تحقق جامعه سالم به گروه‌های هدف ویژه اشاره کرد و افزود: این گروه‌ها که به عنوان گروه‌های آسیب‌پذیر در جامعه شناخته شده‌اند مادران باردار، نوزادان، کودکان، افراد میانسال و سالمندان را تشکیل می‌دهند.

مدیر گروه سلامت خانواده ـ جمعیت معاونت بهداشتی استان همدان ادامه داد: این گروه ارتقاء سلامت گروه‌های مختلف را مدیریت و برنامه اولویت‌داری برای آنها بخصوص افراد آسیب‌پذیر در قالب بسته‌های خدمات سلامت در اختیار می‌گذارد.

وی به ریزبرنامه‌ها پرداخت و افزود: برحسب گروهای سنی برنامه کودکان و نوزادان شامل سلامت نوزادان و کودکان، ترویج تغذیه با شیر مادران و سلامت مادران قبل، حین و بعد از بارداری را می‌توان از جمله این برنامه‌ها دانست.

نوری از برنامه جدید تکامل اوان کودکی در مراکز بهداشتی خبر داد و افزود: با توجه به سنین زیر پنج سال که دوران طلایی شکل‌گیری مغز کودک است برنامه غربال‌گری تست تکاملی برای سنین یک ساله و آموزش ارتقاء توان ذهنی به والدین را از امسال در برنامه کاری خواهیم داشت.  

وی ادامه داد: خدمات باروری سالم که در گذشته به تنظیم خانواده شناخته می‌شد از دیگر برنامه‌هاست که هدف آن کاهش میزان حاملگی ناخواسته، برنامه ریزی نشده و پرخطر است

مدیر گروه سلامت خانواده ـ جمعیت معاونت بهداشتی استان همدان به شعار این گروه در خدمات باوری سالم اشاره کرد و افزود: شعار «تصمیم‌گیری مسئولانه، آگاهانه و آزادانه»، باروری در سنین زیر 18 سال، بالای 35 سال، بارداری ناخواسته و فاصله خیلی کم را منع کرده زیرا خطرساز است.

وی سنین 25 تا 60 سال را سنین میانسالی و بالای 60 سال را سالمندی معرفی کرد و افزود: برنامه سلامت بانوان ایرانی(سبا) و سلامت مردان ایرانی(صبا) است که به آموزش زندگی سالم و مراقبت‌های ادغام یافته دوره‌ای در این مقاطع می‌پردازد.

نوری از مشاوره ازدواج 4 هزار زوج در مراکز سلامت خانواده استان خبر داد و افزود: در راستای تحقق برنامه سلامت باروری در سال اخیر به 4 هزار زوج همدانی خدمات آموزش باروری سالم و آموزش‌های جنسیتی به دلیل کیفیت زندگی زناشوئی ارائه شد. 

وی از فعالیت 9 مرکز سلامت خانواده دراستان خبر داد و افزود: در همه شهرستان‌های استان تقریباً یک‌ مرکز سلامت خانواده آماده ارائه خدمات به همشهریان ایجاد شده است.

مدیر گروه سلامت خانواده ـ جمعیت معاونت بهداشتی همدان در پایان به مرکز ژنتیک استان اشاره کرد و افزود: در این مرکز نیز ازدواج‌های پرخطر و فامیلی در شرایط خاص مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/89026/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول