اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین بار در سال‌جاری

کردستان معطر به عطر حضور شهدای گمنام می‌شود/ شهر شهدا آماده میزبانی از شهداست

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: برای دومین بار در سال‌جاری مردم استان کردستان، میزبان حضور دو شهید گمنام خواهند بود.

کردستان معطر به عطر حضور شهدای گمنام می‌شود/ شهر شهدا آماده میزبانی از شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموشی است که دفاع جانانه مردم این دیار فراموش‌شدنی نیست و با اینکه سال‌ها از جنگ و جهاد فاصله گرفته‌ایم، عطر یاد و نام شهدا در جای جای این سرزمین لاله گون جاری است.

وجود دو هزار نقطه یادمان دفاع مقدس در این استان، نشان از سرفرازی مردمانی دارد که در غیرت و دلاوری زبانزد هستند و شهدای مظلوم این خطه این بار خود می‌خواهند میزبان همرزمانشان شوند.

سریش‌آباد نامی آشناست برای همه آنانی که شهید و شهادت را به خوبی درک کرده‌اند، شهری کوچک در حوالی شهرستان قروه، که تعداد شهدای این شهر به نسبت جمعیت، با استان‌های بزرگ کشورمان برابری می‌کند.

شهری که امروز 7 هزار نفر جمعیت دارد، 100 شهید گرانقدر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تا مبادا انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد، این روزها در تدارک است تا پیکر مطهر دو شهید گمنام را در جان و دل خود جای دهد.

پنج‌شنبه هفته جاری ( 28 شهریورماه) قرار است دو جوان رشید ایران اسلامی، پس از سال‌ها غربت در خاکی آرام گیرند که معطر به عطر وجود شهداست.

گلزار شهدای سریش‌آباد این روزها حال و هوای دیگری دارد، شهدا آماده می‌شوند تا به میزبانی شهدای گمنام در بوستان سادات بروند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان امشب در نشست هماهنگی تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام گفت: این دو شهید گرانقدر در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده‌اند که یکی از آنان 25 ساله و دیگری 21 ساله است.

محمدرضا شرفبیانی اذعان داشت: با وجود اینکه شهرستان‌های بسیاری در نوبت میزبانی پیکر شهدای گمنام هستند،کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تدفین این شهدای ارزشمند در خاک شهر شهدای سریش‌آباد موافقت کردند.

وی با بیان اینکه این شهدا در آستانه هفته دفاع مقدس، پنج‌شنبه هفته جاری میهمان استان کردستان خواهند بود، گفت: پیکر مطهر شهدا روز چهارشنبه از تهران به شهرستان قروه منتقل می‌شود و روز پنج‌شنبه 28 شهریورماه جاری در شهر سریش‌آباد، تشییع و خاکسپاری می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به اینکه این دومین بار در سال‌جاری است که استان کردستان افتخار میزبانی شهدای گمنام را دارد، تصریح کرد: با خاک‌سپاری این شهدا، تعداد شهدای گمنام مدفون در استان به 32 تن در قالب 9 یادمان شهدا خواهد رسید.

شرفبیانی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود، در سال‌اری برای بار سوم هم میزبان شهدای گمنام باشیم که بر اساس برنامه‌ریزی ، بازهم شهرستان قروه، پذیرای پیکر شهدای گمنام در شهر دزج خواهد بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان، افزود: با این روند، شهرستان قروه دارای بیشترین یادمان شهدا در سطح استان خواهد شد.

وی با اشاره به ارادت مردم این خطه از کردستان به شهدا، گفت: انتظار می‌رود برنامه تشییع این شهدا از باشکوهترین برنامه‌های مرتبط با شهدا، در سطح استان باشد.

شرفبیانی با بیان اینکه، این شهدای عزیز مدت بسیاری در سرزمین غربت بوده‌اند، تصریح کرد: شهدای عزیز ما پس از سال‌ها می‌خواهند در خاک پاک ایران، آرام بگیرند و از این رو اجرای برنامه‌هایی در خور شان و جایگاه والای این عزیزان ضروری است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف ما این است، که نگذاریم شهدای گمنام ، گمنام‌تر شوند و به همین دلیل در تلاش هستیم تا یادمان شهدای گمنام را به عرصه‌های ظهور و بروز باورهای معنوی جامعه بدل کنیم.

به گفته شرفبیانی، شهدای گمنام شاخص‌های برتر ارزش‌های معنی جامعه هستند که در هر خطه‌ای باشند، برکت را با خود به همراه دارند.

وی افزود: مراکز علمی استان و شهرستان‌های فاقد یادمان شهدا، خواستار میزبانی پیکر مطهر شهدای گمنام هستند که تلاش می‌شود، تمامی شهرستان‌ها استان و این مراکز به آرزوی خود برسند.

شرفبیانی با اشاره به اینکه یادمان‌های شهدا، در اصل کانون‌های فرهنگی و مذهبی هستند، گفت: در سال 92 اعتبارات مناسبی برای ساماندهی این یادمان‌ها اختصاص یافته است.

وی گفت: در حال حاضر از 9 یادمان موجود در استان، 3 یادمان به طور کامل ساماندهی شده است و در مجموع کل یادمان‌ها 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

این مسئول در پایان گفت: شهدای گمنام ستارگان درخشانی هستند که بر تارک ایران اسلامی تا ابد می‌درخشند و مزار آنان زیارتگاه عاشقان شهادت است.

انتهای پیام/79009/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول