اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه خواهران خوی:

بیان علمی مفاهیم قرآن برای نسل جدید خلاء‌ها را جبران می‌کند

رئیس حوزه علمیه خواهران خوی گفت: بیان علمی مفاهیم قرآن برای نسل جدید خلاء‌ها را جبران می کند.

بیان علمی مفاهیم قرآن برای نسل جدید خلاء‌ها را جبران می‌کند

زهرا رجاییان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خوی اظهار داشت: تکیه صرف به ارائه آمار و ارقام نمی‌تواند راهکار تحقق اهداف مورد نظر در طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن باشد، بلکه باید طرح‌های اجرایی را به سمت کیفی کردن سوق داد.

وی رضای خداوند را مهمترین هدف طرح حافظان قرآن عنوان کرد و افزود: عالم و آگاه به زمینه‌های قرآنی و تخصصی مهمترین وظیفه مسئولان آموزش‌های قرآنی است.

رجاییان ادامه داد: توجه به لزوم آشنایی با مفاهیم قرآن بین متولیان امر آموزش در این حوزه مغفول و مهجور مانده است و لازمه دستیابی به نتیجه‌های مثبت در امر تربیت حافظ قرآن عامل بودن خود متولیان است.

رئیس حوزه علمیه خواهران خوی موازی کاری در امور را آفتی برای کارها دانست و اضافه کرد: متصدیان امور آموزش‌های قرآنی در رشته‌های مختلف باید همگام و هم‌ارز با هم حرکت کنند؛ چرا که موازی‌کاری در بسیاری از امور منتج به نتایج و خروجی‌های مورد نظر در اهداف طرح نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورود مفاهیم و مضامین قرآن به بطن جامعه راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است، خاطرنشان کرد: برای توسعه و تعمیق مفاهیم قرآنی باید مفاهیم را با زبان قرآن و ارتقای سیستم آموزش و همچنین بهره‌گیری از ابتکارات جدید به نسل امروز و جوانان آموزش داد.

مدرس حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه سیستم‌های سنتی دیگر نمی‌تواند پاسخگوی نیاز نسل جوان در مطالبات دینی و معنوی باشد، تأکید کرد: بیان علمی مفاهیم قرآن برای نسل جدید می‌تواند خلأها و کمبودهای اجرایی طرح‌های قرآنی را تا حدی جبران کند.

انتهای پیام/61001/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول