اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در‌ آخرین جمعه تابستان

«صبح و نشاط» در مناطق زلزله‌زده ورزقان خیمه می‌زند

فرماندار ورزقان گفت: همایش پیاده‌روی با حضور برنامه صبح و نشاط در منطقه زلزله‌زده ورزقان انجام می‌شود.

«صبح و نشاط» در مناطق زلزله‌زده ورزقان خیمه می‌زند

محرم فروغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: ‌این همایش به مناسبت سالگرد زلزله ارسباران و جان باختگان این حادثه در ورزقان برگزار می‌شود.

وی در مورد زمان این همایش گفت: این همایش 29 شهریور و در آخرین جمعه تابستان برگزار می‌شود تا کودکان و نوگلان این سرزمین با روحیه شاد و پر نشاط بر سر کلاس‌های درس خود حاضر شوند.

فروغی حضور مسئولان استانی و کشوری در کنار ورزشکاران، هنرمندان و خوانندگان را از برنامه‌های حاشیه‌ای این همایش عنوان کرد و گفت: خوانندگانی که در زلزله ارسباران از هنر خود برای تسکین آلام حادثه دیدگان مدد جستند در این مراسم به اجرای برناهه خواهند پرداخت.

براساس آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی استانداری آذربایجان شرقی در اثر زلزله 21 مرداد سال گذشته و پس لرزه های آن 229 نفر فوت کردند که از این تعداد 112 نفر به عنوان بیشترین رقم در شهرستان ورزقان و توابع آن جان خود را از دست داده اند که از این تعداد نیز 70 نفر زن و 42 نفر مرد به ثبت رسیده است.

همچنین در اثر این حادثه بیش از 25 هزار واحد مسکونی در 555 روستا بین 60 تا 100 درصد دچار تخریب شدند که از این رقم نیز نزدیک به 8 هزار واحد در 91 روستای هرستان ورزقان دچار آسیب شدند.

در مجموع در اثر این حادثه طبیعی بیش از 10 هزار میلیارد ریال خسارت مالی نیز به منطقه وارد شد که از این رقم حدودا 3 هزار میلیارد ریال مربوط به شهرستان ورزقان است.

انتهای پیام/60002/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول