اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول جذب اهداکنندگان انتقال خون همدان:

حجم خون اهداشده 24 ساعته جایگزین می‌شود/تنها 5 درصد خانم‌ها خون اهدا می‌کنند

مسئول جذب اهداکنندگان انتقال خون همدان گفت: حجم خون هر فرد پس از اهدا در مدت 12 تا 24 ساعت جایگزین می‌شود.

حجم خون اهداشده 24 ساعته جایگزین می‌شود/تنها 5 درصد خانم‌ها خون اهدا می‌کنند

بهاره ابراهیمی در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مقدار خونی که هر فردی در یک مراجعه اهدا می‌کند، 450 سی‌سی، یعنی یک دهم حجم خون فرد است.

وی تصریح کرد: فرد سالمی که شرایط عمومی خوبی داشته باشد مشکلی برای اهدا ندارد و در این زمینه بانوان نیز می‌توانند اهدا داشته باشند.

مسئول جذب اهداکنندگان انتقال خون همدان با تأکید بر اینکه حجم خون اهداشده از سوی هر فرد پس از اهدای خون در مدت 12 تا 24 ساعت جایگزین می‌شود، بیان داشت: سلول‌های خونی یک اهداکننده در عرض یک ماه و ذخیره آهن بدن فرد نیز در عرض دو ماه تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: در اهدای خون آقایان هر سه ماه یکبار و خانم‌ها هر چهار ماه یک بار می‌توانند، اهدای خون داشته باشند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برخی دید بدی نسبت به خانم‌ها در اهدای خون دارند، خاطرنشان کرد: همه افرادی که وزن آنها بالای 50 کیلوگرم باشد، می‌توانند اهدای خون داشته باشند و این ربطی به آقا و خانم بودن آنها ندارد.

وی با بیان اینکه در هر نوبت مراجعه یک خانم تست کم‌خونی از آنها اخذ می‌شود، یادآور شد: هر فردی که در مرز کم‌خونی باشد هم از اهدای خون معاف است.

مسئول جذب اهداکنندگان انتقال خون همدان اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز شرایط جامعه به گونه‌ای است که خانم‌ها در اجتماع فعال هستند، باید فرهنگ اهدا نیز در بین خانم‌ها رواج یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تنها پنج درصد خانم‌ها اهدای خون دارند که این امر نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا درصد پائینی است.

ابراهیمی در پایان بیشترین اهداکننده‌ها را مربوط به سنین 25 تا 35 سال دانست و گفت: اهداکننده‌هایی که بیش از سه بار خون اهدا کنند، جزو اهداکننده‌های مستمر خواهند بود.

انتهای پیام/89003/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول