اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انتقال خون همدان:

20 درصد مراجعه‌کنندگان انتقال خون اجازه اهدا ندارند

رئیس سازمان انتقال خون همدان گفت: با حساسیتی که سازمان بر سلامت اهداکنندگان دارد، سالانه 20 درصد مراجعه‌کنندگان انتقال خون اجازه اهدای خون ندارند.

20 درصد مراجعه‌کنندگان انتقال خون اجازه اهدا ندارند

افشین محمدی در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به اینکه مشکل کیسه‌های اهدای خون تا حدودی رفع شده است، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از داروها و کیسه‌های اهدای خون در گمرک باقی مانده و ترخیص نمی‌شد، با رفع مشکل، کیسه‌ها به سازمان تزریق شد.

وی با بیان اینکه زمانی 20 درصد نیاز سازمان را خون جایگزین تأمین می‌کرد، افزود: امروز برنامه سازمان به گونه‎‌ای شده که در طول سال فرآورده‌های خونی به علت فزونی جراحی‌ها در تهران به این استان ارسال می‌شود.

رئیس سازمان انتقال خون همدان با اشاره به شرایط مطلوب مراکز استانی همجوار همدان در اهدای خون اظهار داشت: برخی از شهرهای خوزستان و بندرعباس به لحاظ جوی شرایط مطلوبی ندارند.

وی در خصوص وجود خون‌های آلوده در فرآورده‌های اهدایی از سوی مردم نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر کسی نمی‌تواند ثابت کند که از خون آلوده دچار مشکل شده، زیرا کار سازمان حساب‌شده و دقیق است چراکه با سیاست‌های جدید همه فرآورده‌های ما بیمه شده است.

محمدی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند ادعای آلودگی از طریق خون به هپاتیت و یا HIV را داشته باشد، اذعان کرد: با توجه به اینکه خون‌های اهدا شده دارای کد هستند و مشخص شده چه کسی گیرنده خون است، کسی نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشد.فراورده‌های خونی سازمان دارای کد است و اگر چنین موردی وجود داشته باشد، سازمان آمادگی پرداخت خسارت را دارد.

رئیس سازمان انتقال خون همدان با اشاره به اینکه نخستین بار HIV از طریق فرآوردهای خونی وارد کشور شد، ابراز داشت: در 37 هزار اهدای صورت گرفته در همدان، حتی یک مورد خون اهدایی آلوده مشاهده نشده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه سازمان از بین خون‌های سالم‌، سالم‌ترین را انتخاب می‌کند، بیان داشت: سالانه از میزان مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون، 20 درصد اجازه اهدای خون ندارند.

انتهای پیام/89003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول