اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افشین اعلا:

جشنواره رضوی محفلی برای انتقال مفاهیم دینی است

داور مسابقات نخستین جشنواره ملی شعر خوانی رضوی با اشاره به اینکه ابرازهای ارتباطی کودکان و نوجوانان در معرض خطر است، گفت: جشنواره رضوی محفلی برای انتقال مفاهیم دینی است.

جشنواره رضوی محفلی برای انتقال مفاهیم دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، افشین اعلا صبح امروز در نخستین جشنواره ملی مشاعره و شعرخوانی رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعرخوانی ارتباط تنگاتنگی با فهم شعر دارد.

وی افزود: شعرخوانی نشان دهنده شناخت شخصیتی است که شعر را می‌خواند و از ادبیات فارسی کمک بزرگی را در ارتباط با شعر و ادبیات دارد.

این شاعر برجسته کشور برگزیدگان جشنواره‌ها را کسانی دانست که هنر ارتباط با شعر را درک کرده باشند، یادآور شد: ارتباط با آنچه را که از شعر درک کرده‌اند را بروز می‌دهند.

وی شعرخوانی را سنت و دیرینه خانواده‌ها و فرهنگ هر منطقه‌ای دانست و ادامه داد: تاکید ما بر این است در گزینش آثار دقت کنیم و کسانی برگزیده باشند که فهم و درک درست از شعر را داشته و مهارت کافی در ادای آن داشته باشند.

داور بخش شعرخوانی جشنواره رضوی یکی از انگیزه‌ها در ادبیات کودک و نوجوان را در جذابیت کودک و نوجوان به طور غیرمستقیم برای انتقال پیام دانست و افزود: کودکان و نوجوانان به طور فطری با آهنگ ارتباط برقرار می‌کنند و اگر شاعر و هنرمندان متعهد بتوانند در قالب جذابیت، شعر را به جامعه منتقل کنند این امر بیشتر از تعلیم و تربیت مستقیم و کلاسیک اثرگذارتر است.

اعلا برگزاری جشنواره را بهانه‌ای دانست تا دست‌اندر کاران برنامه کودک و نوجوان توجه تازه‌ای به حضور مفاهیم دینی و موضوعات اعتقادی در عرصه کودک توجه کنند که جشنواره رضوی محفل خوبی برای این هدف است.

وی افزود: قضاوت بین آثاری که انجام شده از طریق مربیان و صاحب نظران گزینش و به مرحله نهایی رسید.

داور نخستین جشنواره ملی رضوی با اشاره به اینکه گزینش اشعاری که برای انتخاب شعر کودکان اجرا می‌شود باید دقت بیشتری شود، خاطر نشان کرد: شعر کودک باید هوشمندانه و مطابق با نیازهای این قشر انجام شود.

وی ادامه داد:  باو توجه به اینکه در فهم شعر کودکان باید بیشتر کار شود شعر به نحوی خوانده شود تا مفهوم عوض نشود.

اعلا ابزارهای ارتباطی کودکان و نوجوانان را در معرض خطر دانست و گفت: آثار مبتذل فرهنگی به جای اینکه کودکان و نوجوانان را علاقه‌مند به فرهنگ و ادبیات ما کند آنها را دور کرده است.

وی با بیان اینکه وظیفه نهادها و اشخاصی که کار فرهنگی کودکان و نوجوانان را برعهده دارند را دو چندان کرده است، اذعان داشت: ادبیات ما دارای ظرفیت بالایی است که در درون خود مفهوم و محتوا و هم شادی، تحرک و نشاط را دارد.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول