اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک نشست خبری مطرح شد

سرخدار در چند قدمی ثبت ملی/ زمینه تحصیل در طب سنتی محقق می‎شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری گلستان بر ضرورت ثبت ملی گونه کمیاب گیاهی «سرخدار» تاکید کرد.

سرخدار در چند قدمی ثبت ملی/ زمینه تحصیل در طب سنتی محقق می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربان عباسی صبح امروز در یک نشست برنامه‎ریزی استان با حضور مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه گونه‎های نادر و منحصر به فرد گیاهی در گلستان وجود دارد باید نسبت به ثبت ملی آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه درخت سرخدار یک گونه کاملاً دارویی است، تصریح کرد: این گونه گیاهی که خاصیت دارویی بالایی دارد برای درمان سرطان استفاده می‎شود.

آمادگی فنی و حرفه‎ای گلستان برای آموزش در بخش گیاهان دارویی

سرپرست اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان با بیان اینکه از 8 هزار و 700 گونه گیاهی تعداد 400 نوع آن در گلستان وجود دارد، گفت: استان گلستان به دلیل تنوع اقلیم و موقعیت آب و هوایی شرایط مساعدی برای رشد گونه‎های مختلف گیاهی دارد و این ویژگی سبب شده تا فروش گیاهان دارویی یکی از مشاغل استان شود.

ابوالفضل تیرانداز با تاکید بر اینکه فروشندگان گیاهان دارویی در گلستان ساماندهی نشده‎اند، بیان داشت: این اداره کل آمادگی دارد در بحث آموزش گیاهان دارویی برای علاقمندان این حوزه اقدام کند.

از بهمن امسال دانشجوی دکترا در طب سنتی پذیرش می‎شوند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این نشست از یک خبر امیدوارکننده برای دانشجویان علاقمند به طب سنتی خبر داد و افزود: با پذیرش دانشجو در رشته تحصیلی طب سنتی در مقطع دکترا با ظرفیت پنج نفر موافقت شده است که اگر زیرساخت‎های آن برای ترم بهمن مهیا شود نسبت به پذیرش دانشجو اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گلستان جایگاه خوبی در زمینه ثبت داروهای گیاهی دارد، خاطرنشان کرد: مجموعه گیاهان دارویی ثبت شده این دانشگاه در مدت دو سال گذشته 2 هزار و 800 قلم بوده است.

به زودی از سامانه تور مجازی رونمایی می‎شود

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی گلستان از ایجاد سامانه تور مجازی با همکاری بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: 100 نقطه استان که دارای جاذبه‎های گردشگری است شناسایی شده که این اقدام یکی از کارهای خوب مرکز خدمات سرمایه‎گذاری است و به زودی از این سامانه رونمایی خواهد شد.

داود طبرسا در خصوص جذب سرمایه‎گذار خارجی در گلستان بیان داشت: از سال گذشته با وجود اعمال تحریم‎ها و فشارهای خصمانه دشمنان، گلستان توانست با رقم 55 میلیون و 461 هزار دلار رتبه هفتم کشور را در جذب سرمایه‎گذار خارجی کسب کند.

انتهای پیام/83001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول