اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گزارش فارس بررسی شد

جاده بیجار ـ زنجان همچنان حادثه می‌آفریند

جاده بیجار ـ زنجان به‌ویژه در مسیرهایی که جاده از وسط روستاها می‌گذرد به دلیل نداشتن علائم هشداردهنده و نبود سرعت‌گیر همچنان حادثه‌آفرین است.

جاده بیجار ـ زنجان همچنان حادثه می‌آفریند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حوادث در جاده‌های استان کردستان به دلیل عدم نصب علائم راهنمایی و رانندگی در برخی از مسیرها جای بسی تعجب دارد.

نبود علائم راهنمایی و رانندگی و وضعیت نامناسب جاده‌ها و نبود حفاظ در برخی از مسیرهای جاده‌ای سئوال‌برانگیز است و جای بسی تاسف است که  بعد از این همه تلفات جاده‌ای همچنان ما از حل نشدن این معضلات سخن می‌گوییم.

کمبود تابلو در جاده‌های فرعی و یا جاده‌هایی که از میان روستاها عبور می‌کند حادثه‌خیزترین نقاط در مسیر جاده‌ای محسوب می‌شود.

نبود علائم هشداردهنده و تابلوهای نشان‌دهنده مسیر تاکنون تصادفاتی را در مسیر روستاهای بیجار در پی داشته است که از جمله می‌توان به جاده روستای سیدان اشاره کرد، جاده منتهی به بیجار از میان این روستا عبور کرده و همراه خودروهای فراوانی از این مسیر عبور می‌کنند.

شاید سخن گفتن از تلفات جاده‌ای ذهن‌ها را به تلفات انسانی معطوف کند اما این بار سخن از تلفات حیوانات است که حادثه‌های رانندگی در جاده‌ها به حیوانات نیز رحم نکره و موجب بار آمدن خسارت‌های فراوانی برای اهالی روستا شده است.

این بار نیز در اثر برخورد یک دستگاه پژو سواری در روستای سیدان در کیلومتر پنج جاده بیجار ـ زنجان با یک گله گوسفند، تعداد 25 راس از گوسفندان تلف شدند که برای اهالی این روستا خسارتی بس جبران‌ناپذیر است.

جاده بیجار ـ زنجان در کیلومتر پنج آن از داخل روستایی به نام سیدان عبور می‌کند که عدم نصب گاردریل‌های مخصوص و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی موجب به وجود آمدن خسارت مالی و جانی فراوانی برای اهالی روستا شده است.

یکی از اهالی این روستا اظهار داشت: متاسفانه با توجه به سوانح زیادی که در این منطقه رخ می‌دهد نیاز است تا دستگاه‌های مسئول نسبت به نصب علائم هشداردهنده و یا سرعت‌گیر و سرعت‌کاه اقدام کنند.

کریم سبحانی افزود: کوتاهی در این امر  موجب شده است که رانندگان با سرعت خیلی زیاد موجب خسارات فراوانی به این روستا شوند تا جایی که برخورد سواری پژو با گله گوسفندان موجب تلفات زیاد و خود از صحنه متواری شد.

این بار خدا را شاکریم که حادثه از سر اهالی روستای سیدان گذشت و خسارت جانی برای اهالی روستا در پی نداشت اما باز هم جای تاسف دارد که عدم رعایت و نبود علائم راهنمایی و رانندگی باز هم برای اهالی روستای سیدان شهرستان بیجار خسارتی به شیوه‌ای دیگر متحمل شدند.

در چند روز اخیر نیز در مسیر جاده روستای زینل نیز کودکی بر اثر سانحه تصادف با مینی‌بوس جان خود را از دست داد که بر اساس آمارهای به دست آمده از مرکز بهداشت شهرستان بیجار تعداد زیادی از موارد فوتی مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای است.

در این راستا کمترین کار برای روستاهایی که در مسیر جاده‌های اصلی قرار دارند، نصب سرعت‌گیر و چراغ چشمک‌زن و راهنما است که متاسفانه در این خصوص سهل‌انگاری‌هایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/79015/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول