اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط ملی‌پوش اسکی صورت گرفت

اهدای مدال‌های جهانی یک ملی‌پوش به موزه آستان قدس رضوی

حسین کلهر، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و ملی‌پوش ورزش اسکی شش مدال مسابقات مختلف خود را به موزه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

اهدای مدال‌های جهانی یک ملی‌پوش به موزه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، این مدال‌ها شامل یک نقره‌ و دو برنز جام‌های جهانی اسکی روی چمن در سال‌های 1386، 1387 و 1391 در ایران، برنز مسابقات بین‌المللی اسکی روی برف ترکیه در رشته آلپاین (مارپیچ کوچک) متعلق به سال 1378 و همچنین مدال‌های نقره و برنز مسابقات مقدماتی قهرمانی دنیا در رشته‌ مارپیچ بزرگ مربوط به سال 1384 در دیزین تهران است که حسین کلهر، ملی‌پوش ورزش اسکی آنها را به مجموعه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

این اسکی‌باز جوان، امام رضا (ع) را واسطه‌ خیر و برکت در زندگی شخصی و ورزشی خود دانست و گفت: با اهدا این مدال‌ها به موزه حرم مطهر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) خیالم راحت است که پس از مرگم این مدال‌ها در کنار بزرگی امام رضا (ع) حفظ می‌شود و آسیبی نمی‌بیند.

هم‌اکنون بیش از 160 مدال، کاپ و دیگر یادبودها در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی به نمایش عموم گذاشته شده است که مجموعه 36 عددی مدال‌های جهان‌ پهلوان تختی، مدال‌های طلای ورزشکاران جانباز دفاع مقدس از استان فارس که در مسابقات پارالمپیک در سال 1996 میلادی کسب کرده‌اند و همچنین مدال‌ها و تقدیرنامه‌های شادروان رضا صادقی که در المپیادهای ریاضی و کامپیوتر در شهر تورنتو کانادا در سال 1995 میلادی کسب کرد و مدال‌ها و کاپ‌های تیم MRL مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که طی دو دهه از مسابقات جهانی ربوکاپ کسب شده از اشیاء به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/2667/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول