اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

انتخاب استاندار فارس وارد فاز پیچیده‌ای شده است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب استاندار فارس وارد فاز پیچیده‌ای شده است، گفت: گزینه‌های احتمالی استانداری فارس از هر سو ارائه می‌شود.

انتخاب استاندار فارس وارد فاز پیچیده‌ای شده است

دکتر ضرغام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به تقاضای اصلاح بودجه سال 92 از سوی دولت و اینکه این اصلاحیه به معنای افزایش بودجه برای بخش‌های مختلف اقتصادی اجتماعی نیست، اظهار داشت: این اصلاحیه شامل تمام بخش‌های اقتصادی کشور نمی‌شود و ممکن است در قالب واگذاری چند سهام دولتی و نیز افزایش اختیارات دولت در موضوعات اقتصادی انجام شود و ما بیشتر به دنبال سیاست‌های انقباضی بودجه هستیم.

مشکل اعتبار برای سد تنگ سرخ شیراز

وی همچنین در مورد اعتبارات و نحوه اجرای سد تنگ سرخ شیراز گفت: برای حل مشکلات موجود این پروژه بزرگ جلسات مختلفی با مسئولان ادارات راه و شهرسازی، سازمان آب، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و فرمانداری شهرستان شیراز برگزار شده است تا علاوه بر رفع مشکل معارضان به تفکیک شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی نیز توجه شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که مشکلات اصلی هر پروژه عمرانی به ویژه پروژه سد تنگ سرخ، مشکلات مالی است، اضافه کرد: تامین اعتبارات بزرگترین مشکل فراروی اجرای موفق و به‌موقع پروژه سد تنگ سرخ و ساماندهی رودخانه خشک شیراز است.

صادقی افزود: بودجه سال گذشته کشور به طور کامل تحقق پیدا نکرد و امسال نیز شاهد این کسری‌ها هستیم، به طور مثال بودجه عمرانی کشور با توجه به قرار گرفتن در ماه ششم سال با کاستی‌هایی همراه است که البته اجرای به موقع آنان را تحت‌الشاع قرار می‌دهد و به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم.

به گفته وی یکی از دل‌نگرانی‌های دولت و ارائه اصلاحیه بودجه 92 بر پایه همین مسئله بوده است.

سرنوشت پتروشیمی‌های فارس

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه روند احداث پتروشیمی در فارس از سرعت قابل توجهی برخوردار نیست، مهمترین عامل آن را نبود اعتبارات لازم دانست و گفت: در این استان چند محور برای توسعه و اشتغال تعیین شده است که در بخش‌های کشاورزی و صنایع و معادن خلاصه می‌شود و در این بخش باید به این مهم توجه کرد که یکی از فاکتورهای اصلی، احداث صنایع پتروشیمی است.

صادقی ادامه داد: پتروشیمی در شمار چهار شرکت بزرگ نفتی قلمداد می‌شود که احداث آن در فارس به رونق تولید و اشتغال می‌انجامد.

وی با ابراز تاسف از روند کند احداث صنایع پتروشیمی در استان فارس خاطرنشان کرد: این روند از شتاب قابل قبولی برخوردار نیست و با اعتبارات دولتی نمی‌توان امیدی به احداث آن داشت.

ورود بخش خصوصی به احداث پتروشیمی‌های فارس

به گفته وی باید از بخش خصوصی برای ورود به ماجرای احداث پتروشیمی‌های فارس کمک گرفت و در گذشته نیز به این موضوع اشاره داشته‌ام که برای رونق تولید و ایجاد اشتغال و غلبه بر غول بیکاری با اعتبارات اندک دولتی راه به جایی نمی‌بریم و باید از بخش خصوصی استقبال کنیم اما این موضوع نیز شرایط خاص خود را دارد تا سه بخش تعاون، دولت و خصوصی در کنار یکدیگر قرار گیرند و با یک برنامه هدفمند اقتصادی بر مشکلات فایق آیند.

صادقی ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و نشاط اجتماعی را منوط به ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: تشویق و ترغیب سرمایه‌گذار، تسهیل ورود آنان به عرصه‌های اقتصادی، کاهش بروکراسی و ایجاد امنیت برای اقشار مختلف در حوزه سرمایه‌گذاری از ضروریات این امر است.

تجلیل از نخبگان استان فارس برای نخستین بار

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تجلیل از مفاخر فارس را یکی از اولویت‌های فرهنگی کشور دانست و تصریح کرد: هر چند این مراسم دارای نقص بود و بسیاری از افراد که باید حضور داشته باشند در این مراسم حاضر نبودند اما به عنوان نخستین تجربه، کاری بزرگ بود، به ویژه تجلیل از خانواده‌های شهدا و قهرمانان ملی کشور و بوسه بر دستان این مادران و پدران فداکار که هر کدام چند فرزند خود را فدای آرمان‌های اسلامی و انقلابی کشور کرده‌اند، حرکتی مانا بود.

معرفی استانداران به تدریج انجام می‌شود

صادقی در این باره معتقد است که معرفی استاندار فارس از پیچیدگی خاصی برخوردار شده است و طیف‌های بسیاری در حال ارائه لیست به وزارت کشور هستند.

نماینده شیراز افزود: در این بین مجمع نمایندگان فارس نیز گزینه‌های خود را معرفی کرده است اما اعضای ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در این استان به ارائه لیست پرداخته‌اند، افراد همسو با دولت تدبیر و امید نیز در فارس به ارائه لیست اقدام کرده‌اند و با این اوصاف نمی‌توان انتظار داشت تنها مجمع نمایندگان فارس در این تصمیم‌گیری به طور 100 درصد دخیل باشد.

وی در ادامه ابراز داشت: اما چه کسی شایستگی استانداری فارس را دارد، به طور قطع فردی توانا که قادر باشد از امکانات موجود استانی بزرگ و زرخیز فارس استفاده و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند، در غیر این صورت در حق خود، مردم و کشور جفا کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه اذعان داشت: ما در انتظار انتخاب فردی هستیم که توان مدیریت بالایی داشته باشد و بتواند بیش از 4 میلیون و 600 هزار نفر جمعیت فارس را که دارای 8 درصد جغرافیای کشور است، اداره کند.

انتهای پیام/ 2448/خ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول