اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون:

احیای زاینده‌رود با آبی که به فیلم‎ها بسته می‌شود

تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: فیلم‎نامه یک خطی رواج زیادی در سینما دارد، معضلی که کارگردان را مجبور به آب بستن به فیلم می‎کند و با آبی که برخی فیلم‌سازان به فیلم‌ها می‌بندند، می‌توان زاینده رود را احیا کرد.

احیای زاینده‌رود با آبی که به فیلم‎ها بسته می‌شود

رسول حائری امروز در گفت‎و گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: وضعیت سینمای ایران در شرایط مساعدی نیست و نه تنها مخاطبان، بلکه سینماگران نیز از این روند راضی نیستند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات عمده سینمای ایران نبود فیلم‎نامه خوب است، می‎توان گفت در سینمای کنونی چیزی به نام فیلم‎نامه خوب که پس از تحقیق و پژوهش به دست آمده باشد وجود ندارد.

این تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: کارگردانان یک داستان یک خطی را به عنوان فیلم‎نامه دنبال می‎کنند که این امر منجر به تولید یک اثر بی‌محتوا می‎شود، به شکلی که کارگردان به اصطلاح مجبور به آب بستن در فیلم می‎شود.

وی گفت: فیلم‎سازان و دست‌اندر کاران فیلم‎ها و سریال‎ها باید پیش از ساخت آن فیلم، یک اتاق فکر تشکیل دهند تا ابعاد تأثیرگذاری این فیلم بر روحیات، زندگی و افکار مردم بررسی شود.

حائری اذعان داشت: فیلم‌سازان و کارگردانان نباید نگاه گیشه‎ای به ساخت فیلم داشته باشند و مسئولان نیز باید از فیلم‌سازانی که تعالی مخاطبان را در نظر بگیرند حمایت کنند تا آنها به دور از دغدغه‎های مالی به فرهنگ‎سازی فیلم‎های معنا گرا و پر محتوا بپردازند.

گفتنی است یکی از مشکلاتی که بیشتر سینماگران به آن اذعان دارند، مسئله کمبود فیلم‎نامه فاخر است، مسئله‎ای که منجر به ریزش مخاطبان سینما شده و در حال حاضر تولید یک فیلم سینمایی در کشور با هزینه‎های زیادی همراه است، اما بازدهی نهایی صرف این هزینه مورد اقبال مخاطبان نیست.

انتهای پیام/2301/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول