اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 10 تعاونی صید و صیادی در آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: 10 تعاونی صید و صیادی در آذربایجان غربی فعالیت دارند.

فعالیت 10 تعاونی صید و صیادی در آذربایجان غربی

محمد شیرولیلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تعداد 10 تعاونی صید و صیادی با اشتغال بیش از یک هزار خانوار صیاد در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: تولید سالانه این تعاونی‌ها بیش از 5 هزار تن انواع ماهیان بومی و گرمابی در آذربایجان غربی بوده که سالانه بیش از 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ابراز داشت: در پنج ماه نخست سال جاری 50 فقره انواع موافقت نامه اصولی برای پرورش ماهی صادر شده که با توجه به روند درخواست‌های جدید و بازدید‌های کارشناسی پیش‌بینی می‌شود این رقم تا آخر سال به 80 فقره برسد.

شیرولیلو یادآور شد: واحدهای آبزی‌پروری آذربایجان غربی کاملا صنعتی هستند ولی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی نیز پرورش ماهی انجام می‌گیرد که فقط در فصل کشاورزی انجام شده و جزو مزارع پرورش ماهی نیستند.

وی با بیان اینکه بالاترین نرخ رشد مصرف غذا در کشورهای مختلف جهان از آن آبزیان است، تصریح کرد: توسعه این بخش و توجه ویژه به ترویج مصرف محصولات آبزی‌پروری نقش مهمی را در امنیت جامعه ایفا خواهد کرد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: املاح، مواد معدنی و وجود سرشار امگا سه ارزش محصولات آبزی را به نسبت سایر محصولات پروتئینی در جایگاه بالاتری قرار داده و افزایش مصرف محصولات آبزی‌پروری در جهان سهم آبزیان در تامین مواد پروتئنی جوامع را روز به روز افزایش می‌دهد.

شیرولیلو اظهار داشت: مجوز احداث استخرهای دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی برای صاحبان استخرهای ذخیره آب کشاورزی بعد از دوره‌های پرورش ماهی در صورت متقاضی بودن و داشتن شرایط لازم صادر می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: متقاضیان می‌توانند با استفاده از تسهیلات بانکی و آورده شخصی نسبت به صنعتی نمودن فعالیت‌های خود اقدام کنند.

انتهای پیام/61005/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول