اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی همدان:

بیش از 10 هزار واحد مسکن مهر در همدان آماده افتتاح است

معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی همدان گفت: باید 12 هزار و 72 واحد مسکن مهر برای شهریورماه آماده می‌شد که از این تعداد 10 هزار 649 واحد آماده افتتاح است.

بیش از 10 هزار واحد مسکن مهر در همدان آماده افتتاح است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسین جلالیان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر در استان همدان 39 هزار و 839 مسکن مهر عقد قرارداد شده است.

وی گفت: در شهر‌های زیر 25 هزار نفر و بالای 25 هزار نفر جمعیت، 73 درصد از مراحل ساخت مسکن مهر به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی همدان در ادامه به بحث خرید و فروش مسکن مهر اشاره کرد و افزود: بحث فروش اقساطی مسکن در استان همدان نسبت به قبل بهتر شده است.

وی تصریح کرد: در بحث افتتاح واحد‌های مسکن مهر در همدان، 12 هزار و 72 واحد باید برای شهریورماه آماده شود که از این تعداد 10 هزار و 649 واحد آماده افتتاح شده است.

جلالیان ابراز داشت: واحدهای مسکن مهر در اکثر شهرستان‌ها آماده تحویل است و هیچ مشکلی از این بابت نداریم.

وی افزود: شهرستان همدان تنها منطقه‌ای است که واحد‌های مسکن مهر در آن با مشکل خدماتی روبرو هستند.

معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی همدان خاطرنشان کرد: از 12 هزار واحد مسکن مهر استان، تعداد 9 هزار و 713 واحد در شهرستان ملایر بوده که 65 درصد آن به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

وی با بیان اینکه در مجموع دو هزار و 850 واحد مسکونی آماده تحویل است، ابراز داشت: از مشکلات سایت مسکن ملایر می‌توان به عدم روشنایی در معابر و اعتبار برای احداث شبکه آب اشاره کرد.

جلالیان ادامه داد: در شهرستان نهاوند پنج هزار و 108 واحد مسکن مهر در حال ساخت است که 61 درصد از مرحله ساخت آن به مرحله نازک‌کاری رسیده و یک‌هزار و 300 واحد آن نیز آماده افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: در تویسرکان از دو هزار و 558 واحد مسکن مهر 89 درصد به مرحله نازک‌کاری رسیده که از مشکلات این سایت آسفالت معبر و نصب انشعاب آب است که تاکنون انجام نشده است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی همدان به واحد‌های مسکن مهر در بهار اشاره کرد و افزود: در شهرستان بهار دو هزار 268 واحد مسکونی با 63 درصد پیشرفت فیزیکی، به مرحله نازک‌کاری رسیده که 240 واحد آن آماده تحویل است.

وی عنوان کرد: در شهرستان فامنین نیز خواستار افزایش سقف تسهیلات از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان هستیم.

جلالیان در خصوص شهرستان‌های کبودراهنگ و رزن نیز اذعان کرد: در کبودراهنگ یک پروژه 228 واحدی داریم که 60 درصد آن به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

وی با بیان اینکه در رزن نیز دو پروژه مسکن مهر در دمق و قروه درجزین فعال است، افزود: در پروژه قروه درجزین به پیشرفت 90 درصدی رسیدیم و پروژه‌های دمق نیز 70 درصد پیشرفت دارد.

معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی همدان با تأکید بر تسریع در امر تسهیلات خیرین مسکن‌سازان خاطرنشان کرد: در استان همدان 150 واحد مسکونی توسط خیرین مسکن‌ساز در حال احداث است که خواستار ارائه تسهیلات تا رسیدن فصل سرما هستیم تا ساخت فوندانسیون این واحد‌ها را آغاز کنیم.

وی در پایان سخنانش از رسیدن سهمیه ابلاغی تسهیلات سال 91 بافت‌های فرسوده به بانک‌های ملی، کشاورزی، صادرات و تجارت خبر داد و گفت: سهمیه ابلاغی بافت‌های فرسوده بانک‌های سپه، رفاه و ملت تاکنون به دستشان نرسیده تا در اختیار افراد متقاضی تسهیلات بافت فرسوده قرار دهند.

انتهای پیام/89007/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول