اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان‌ خبر داد

اختصاص 180 میلیون تومان برای ساخت مسجد در سایت‌های مسکن مهر

استاندار همدان از اختصاص 180 میلیون تومان برای احداث مسجد در سایت‌های مسکن مهر نهاوند و امید اکباتان همدان خبر داد.

اختصاص 180 میلیون تومان برای ساخت مسجد در سایت‌های مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه تعدادی از مسکن‌های مهر در سایت حاج‌شمس‌علی همدان با مشکل انشعاب آب مواجه هستند اداره آبفای همدان متعهد شده تا روز 12 مهرماه، انشعاب آب آن منطقه را به شبکه اصلی آب وصل کنند.

وی با اشاره به ساخت مساجد در سایت مسکن مهر نهاوند و امید اکباتان همدان گفت: برای ساخت مساجد در این سایت‌ها 180 میلیون تومان در اختیار متولیان امر قرار می‌دهیم.

استاندار همدان ادامه داد: مسئولان نیز با برگزاری جلسه هیئت امنای مساجد و همچنین کمک‌های مردمی بقیه مبلغ را تقبل و برای احداث مساجد در این مکان‌ها اقدام کنند.

وی به وجود مشکل معبر در سایت امید‌ اکباتان همدان تأکید کرد و گفت: برای رفع مشکل نبود معبر برای رفت و آمد ساکنین سایت امید اکباتان همدان، باید نسبت به حل مشکل اقدام کرد.

آزاد ابراز داشت: رفع مشکل این منطقه در گروه حل مشکل با معارضان آن منطقه است.

وی ادامه داد: حل این مشکل این‌طور خواهد بود که به ازای زمینی که برای ایجاد معبر از معارضان گرفته می‌شود یا باید زمین در اختیار آنها قرار دهیم و یا پول زمین را به آنان پرداخت کنیم.

همدان جزو 3 استان کشور در اختصاص بیشترین یارانه به مسکن

در ادامه مدیرکل راه و و شهرسازی همدان اظهار داشت: اکثر پروژه‌های مسکن، به خصوص در شهرستان همدان به صورت تعاونی است که 80 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

غلامرضا سقندلی افزود: به دلیل گران شدن مصالح ساختمانی برای 6 هزار واحد مسکن استان تقاضای افزایش سقف تسهیلات از 25 میلیون به 30 میلیون تومان را داریم.

وی عنوان کرد: برای آماده‌سازی مسکن مهر درخواست یارانه و افزایش سطح تسهیلات را داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان خاطرنشان کرد: استان همدان از نظر اخذ یارانه جزو سه استان اول کشور است که بیشترین یارانه را به پروژه‌های مسکن مهر اختصاص می‌دهد.

وی یادآور شد: در ارتباط با شهر‌های زیر 25 هزار نفر نیز یک‌هزار و 356 واحد را اعلام کردیم که متأسفانه کسی برای خرید آن پای کار نیامده است، به همین دلیل اعلام کردیم که به صورت فروش آزاد و یا از طریق مسکن و شهرسازی اقدام کنند.

سقندلی تأکید کرد: طی برنامه‌ریزی‌هایی که شده بود قرار بود تا شهریور ماه 12 هزار واحد دردست اجرا را تحویل دهیم که از این تعداد 10 هزار و 649 واحد در حد 98 درصد آماده واگذاری هستند.

وی با اشاره به مشکلات دو سایت امید اکباتان و حصار حاج‌شمس‌علی همدان خاطرنشان کرد: در سایت امید اکباتان مشکل ایجاد معبر را داریم.

انتهای پیام/89007/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول