اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش اصفهان خبر داد

کاهش 2 درصدی دانش‌آموزان اصفهانی ثبت‌نام‌ کننده در رشته تجربی

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال آموزش و پرورش این استان با کاهش دو درصدی دانش‌آموزان ثبت‌نام ‌کننده در رشته تجربی مواجه شده است.

کاهش 2 درصدی دانش‌آموزان اصفهانی ثبت‌نام‌ کننده در رشته تجربی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی مهدوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به سطح آموزش و پرورش استان در سطح کشور اظهار کرد: آموزش و پرورش استان یکی از درخشان‌ترین مجموعه‌های آموزشی در سطح کشور تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه اصفهان در سال گذشته در بحث المپیاد‌های جهانی رتبه دوم را به دست آورده است، اضافه کرد: همچنین اصفهان در سال تحصیلی گذشته در بحث کنکور نیز رتبه چهارم را در سطح کشور از آن خود کرده بود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه استان اصفهان در سال تحصیلی گذشته برای نخستین بار به قبولی 90 درصدی در آزمون‌های نهایی خرداد ماه دست یافته است، تصریح کرد: در بحث جشنواره خوارزمی نیز آموزش و پرورش طرح‌های قابل چشمگیری را اراده داده، اما نتیجه این طرح‌ها هنوز اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه درصدد حفظ و ارتقای جایگاه علمی اصفهان در سطح کشور هستیم، ادامه داد: اصفهان در بحث کنکور منطقه یک کشوری است و در حال حاضر بحث معدل در راستای انتخاب رشته تأثیر بسیاری دارد.

مهدوی با بیان اینکه استان برای رقابت در راستای ارتقای جایگاه علمی باید یک برنامه‌ریزی دقیق و مدونی داشته باشد، تأکید کرد: مدارس خاص نقش مؤثری در راستای دست‌یابی استان به رتبه‌های برتر کنکور دارند.

وی به مجاز بودن مدارس هیئت امنایی به دریافت شهریه و هزینه اشاره کرد و افزود: البته در این مدارس باید 20 درصد از دانش‌آموزان مورد نیاز به صورت رایگان ثبت‌نام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: شهریه‌ای که در مدارس خاص استان اصفهان از دانش‌آموزان دریافت می‌شود، یک‌دهم شهریه دریافت شده از دانش‌آموزان در مدارس تهران است.

وی با اشاره به دلیل فعالیت مدارس خاص در فصل تابستان اظهار کرد: فصل تابستان بهترین زمان برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های فوق برنامه است.

مهدوی با تأکید بر اینکه براساس اسناد بالا‌دستی آموزش و پرورش 50 درصد از دانش‌آموزان دوره دبیرستان باید در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل کنند، ادامه داد: 50 درصد این دانش‌آموزان نیز باید در سه رشته تجربی، ریاضی و ادبیات فارسی تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 53 درصد دانش‌آموزان کنکوری در رشته تجربی ثبت‌نام کرده بودند، عنوان کرد: درصد بالایی از دانش‌آموزان دوره دبیرستان در رشته تجربی ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: امسال آموزش و پرورش استان با کاهش دو درصدی دانش‌آموزان ثبت‌نام‌کننده در رشته تجربی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه البته امسال 40 درصد از سهم رشته‌های نظری در راستای ثبت‌نام دانش‌آموزان به رشته تجربی اختصاص یافته است، تأکید کرد: در حال حاضر بیش از 95 درصد دانش‌آموزان استان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول