اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تغییرات مهم در کابینه الجزایر

رئیس جمهور الجزایر تغییرات مهمی در کابینه الجزایر ایجاد کرد.

تغییرات مهم در کابینه الجزایر

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری گزارش داد: عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر امروز تغییرات مهم در کابینه این کشور را اعلام کرد.

ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور الجزایر امروز چهارشنبه تغییرات اساسی در کابینه عبدالمالک سلال، نخست وزیر این کشور ایجاد کرد که شامل وزارتخانه‌های مهم دفاع، کشور و خارجه است.

بر این اساس قاید سلاح رئیس ستاد کل ارتش الجزایر معاون وزیر دفاع این کشور شد و رمطان لعمامره کمیساریای سابق صلح و امنیت اتحادیه آفریقا وزیر کشور و جانشین مراد مدلسی و الطیب بلعیز رئیس شورای قانون اساسی، وزیر کشور و جانشین دحو ولد قابلیه شد.

بوتفلیقه، وزیر دفاع و همچنین وزرای مهم دیگری همچون یوسف یوسفی، وزیر انرژی و معادن و کریم جودی وزیر دارایی و عبدالمجید تبون وزیر مسکن و عبداللطیف بابا احمد وزیر آموزش و پرورش را در مقام خود ابقا کرد.

بوتفلیقه همچنین پست‌های برخی وزرا را تغییر داد که شامل عمار غول وزیر خدمات عمومی را به وزارتخانه حمل و نقل و عماره بن یونس وزیر محیط زیست را به وزارت صنعت و محمد بن مرادی وزیر گردشگری را به وزارت کار انتقال داد.

بوتفلیقه در دیدارهای مهمی هفته اخیر خود با عبدالمالک سلال و سرلشکر قاید صلاح، فرمانده کل ستاد ارتش الجزایر با آنها درباره تغییرات در کابینه رایزنی کرده بود.

عبدالمالک سلال در سپتامبر 2012 جانشین احمد اویحیی نخست وزیر الجزایر شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول