اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

راه‌آهن اردبیل - بستان‌آباد سهل‌الوصول‌تر از میانه - اردبیل است

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای راه‌آهن اردبیل - بستان‌آباد به صرفه‌تر و سریع‌تر از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه قابل اجرا و عملیاتی شدن است.

راه‌آهن اردبیل - بستان‌آباد سهل‌الوصول‌تر از میانه - اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در دیدار با اهالی چند روستای بخش مرکزی نیر اظهار داشت: ما اگر منتظر تکمیل راه‌آهن اردبیل - میانه باشیم باید حداقل سه الی چهار سال معطلی را شاهد باشیم اما به جای این پروژه می‌توان با عملیاتی کردن سریع راه‌آهن بستان‌آباد - سراب - نیر - سرعین در این پروژه تسریع ویژه‌ای ایجاد کرد.

وی راه‌اندازی این خط ریلی را به صرفه‌تر و با هزینه‌ای کمتر اعلام کرد و افزود: بنده به جد این موضوع را پیگیری می‌کنم و امیدوارم هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی اتصال راه‌آهن بستان‌آباد به اردبیل را شاهد باشیم.

حقیقت‌پور تصریح کرد: در این زمینه البته با وزیر جدید راه و شهرسازی مذاکراتی را انجام دادیم تا امکان این امر را بهتر و بیشتر و شایسته‌تر از گذشته فراهم آورند.

این مسئول همچنین ضرورت راه‌اندازی محورهای مواصلاتی نیر به مرکز کشور به ویژه راه آرموداق را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه سعی می‌کنیم ردیف اعتباری خاصی را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از کسب مجوز لازم برای راه‌اندازی کارخانه داروسازی و شهرک صنایع تبدیلی پتروشیمی خبر داد و اضافه کرد: قرار شده نمایندگی کارخانه بزرگ لبنیات پگاه سبلان نیز در این استان راه‌اندازی شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این مجموعه‌های تولیدی در ایجاد فرصت اشتغال مناسب بیان کرد: امیدواریم راه‌اندازی این مجموعه‌ها به رونق بیشتر استان کمک کند.

حقیقت‌پور ضرورت تکمیل سدهای معیشتی و توسعه باغات در اراضی شیبدار را یادآور شد و ادامه داد: برای برطرف شدن مشکل آب کشاورزی چندین دهستان سه سد معیشتی در روستاهای این منطقه در حال مطالعه و بررسی نهایی است.

وی در مورد اهمیت توسعه باغات در اراضی دیم گفت:‌ در شهرستان نیر 150 هزار هکتار اراضی دیم وجود دارد که قابلیت تبدیل شدن به باغات مثمر را دارند.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه عامل و عنصر اصلی توسعه استان توجه به بخش کشاورزی و تولیدات متنوع این بخش است، ضروری است که با طرح‌های مختلف از این بخش حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حقیقت‌پور همچنین در جریان نشست با جمعی از اعضای شورای شهر نیر ضرورت اختصاص اعتبار ویژه برای شهرداری نیر و تکمیل شدن کمربندی 2.5 کیلومتر این شهرستان را ضروری اعلام کرد.

وی در مورد ساماندهی رودخانه آغلاقان و آسفالت کمربندی نیر با تأمین اعتبار دو میلیارد تومانی خاطر نشان کرد: عملیات بهسازی رودخانه آغلاقان نیز اجرا شده و برای اتمام این بهسازی به 500 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

حقیقت‌پور بر لزوم تقویت بخش خصوصی تاکید کرد و ادامه داد: شهرداری باید ارتباط مردم با بخش سرمایه‌گذاری خصوصی را تقویت کند.

در این نشست‌ها فرماندار شهرستان نیر هم بر ضرورت درآمدزایی مستمر و دائمی شهرداری نیر اشاره کرد و یادآور شد: با راه‌اندازی کارخانه آسفالت، تغییر کاربری‌های مورد نظر به نفع شهرداری و جذب سرمایه‌گذار در منطقه مشکلات شهرداری برطرف می‌شود.

میر فخرالدین زاهد ضرورت تکمیل طرح جامع گردشگری نیر را یادآور شد و گفت: امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان بسیاری از تنگناها و مشکلات این شهرستان برطرف شود.

وی اعتبار اختصاص یافته از محل تملک دارایی‌ها را به نیر 6 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبارات پاسخگوی مشکلات و نارسایی‌ها نیست.

انتهای پیام/62004/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول