اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران:

جشنواره مشاعره رضوی تاثیر زیادی بر ادبیات دینی دارد

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران در پیامی به دبیرخانه جشنواره ملی مشاعره و شعرخوانی رضوی گفت: جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی تاثیر زیادی بر ادبیات دینی خواهد داشت و مسئولان در این باره حمایت کنند.

جشنواره مشاعره رضوی تاثیر زیادی بر ادبیات دینی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی و کمیته‌ اطلاع‌رسانی جشنواره ملی مشاعره و شعرخوانی رضوی، آیت‌الله نورالله طبرسی با تشکر و قدردانی از مسئولان برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و نیز اداره کل کانون پرورش فکری مازندران درباره برگزاری این جشنواره در پیامی گفت: از همه هنرمندان عاشق امام رضا(ع) که از سراسر کشور آثار زیبای‌شان را به این جشنواره ارسال کردند سپاسگذارم.

وی یادآور شد: مسلماً برگزاری این جشنواره‌ها تأثیرگذار خواهد بود چرا که درباره شعر و شاعری برای ایرانیان همین بس که ما در زمان علی بن موسی‌الرضا(ع) شاعری به نام دعبل خزایی داشتیم که شاعر معاصر زمان امام رضا(ع) بوده که برای شعر با محتوا و دینی که در شأن اهل بیت(ع) سروده بود، از امام رضا(ع) صله گرفته و مورد شوق آن امام همام قرار گرفته بود.

این مسئول گفت: این امر خود نشان از جایگاه، اهمیت شعر و شاعری داشته و در ادبیات ما هم تأثیرگذار بوده است.

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران با اشاره به برگزاری این جشنواره به عنوان یک رویداد فرهنگی گفت: ما در کشور به مناسبت‌های مختلف جشنواره‌های زیادی داریم که هر کدام‌شان در جای خود بسیار تأثیرگذار و حرف‌هایی برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: جشنواره شعر رضوی یا مشاعره آن هم به نام امام رضا(ع) چیز دیگری است زیرا بحث شعر و شاعری آن هم با عنوان تنها امامی که به عنوان نور دیدیده ما در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و تأثیر آن در ادبیات دینی ما هم بسیار چشمگیر است.

طبرسی با تاکید بر اینکه باید از این جشنواره حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی و هنری کشور نیز باید در این باره حامی این جشنواره باشند و نیاز است هنرمندان ما هم در این رابطه نقش بسیار مؤثری از خود نشان بدهند.

وی در ادامه گفت: یکی از نهادهای فرهنگی که می‌تواند نقش مهمی در رشد فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان ما تأثیرگذار باشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و این جشنواره‌ها اگر ریشه‌ای کار شود می‌تواند در رشد و شکوفائی فکری کودکان‌مان مؤثر باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران تصریح کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، حمله ماهواره‌ها و رسانه‌های صهیونیستی و استکبار جهانی برعلیه ملت ما به ویژه جوانان و نوجوانان جشنواره‌های این چنین در حد و توان خود می‌تواند مانع نفوذ آنها بشوند و برای اینکه بتوانیم بر علیه آنها اقدامی بکنیم باید همه مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی کشور آستین‌ها را بالا زده و به میدان بیایند و همراهی و همکاری آنها بسیار مفید خواهد بود.

امام جمعه ساری اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود مسئولان برگزارکننده این جشنواره از مراسم‌های ویژه این رویداد مهم فرهنگی گزارش تصویری تهیه و آن را از طریق استان‌ها به روستاها و مناطق محروم ارسال تا آنهائی‌که نمی توانند حضور پیدا کنند از طریق تصویری و سی دی و فیلم شاهد این جشنواره‌ها و اهداف آن باشند.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول