اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی:

خراسان شمالی به قطب کاریکاتور کشور تبدیل شده است

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: این استان با برگزاری چهار دوره پیاپی و موفق جشنواره سراسری کاریکاتور، به پایگاه و قطب هنر کاریکاتور در کشور تبدیل شده است.

خراسان شمالی به قطب کاریکاتور کشور تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، میثم‌ مرادی‌بیناباج پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های سراسری کاریکاتور در خراسان شمالی باعث می‌شود تا این استان به عنوان قطب این هنر در کشور شناخته شود و یک برند هنری برای استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری چند دوره جشنواره سراسری کاریکاتور به این نتیجه رسیدیم که جشنواره کاریکاتور در استان تثبیت شده و به طور مستمر هر سال برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی افزود: حوزه هنری خراسان شمالی توانست با برگزاری این جشنواره‌ها در جریان سازی در عرصه کارتون و کاریکاتور کشور نقش بسزایی ایفا کند.

مرادی‌بیناباج با بیان اینکه هنر کاریکاتور باید کاربردی شود، افزود: دستگاه‌ها و ادارات می‌توانند از هنر کاریکاتور برای انتقال پیام‌های خود به مردم استفاده کنند چون این هنر دقیق، نکته سنج و عامه پسند است.

وی با بیان اینکه مطبوعات مأمن و جایگاه اصلی کاریکاتور است، اظهار کرد: متأسفانه شواهد امر نشان می‌دهد که جایگاه کاریکاتور در مطبوعات و نشریات استان خراسان شمالی خالی است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی تاکید کرد: رسانه‌های استان علی‌الخصوص مطبوعات و نشریات برای معرفی بیشتر این هنر ارزشمند کمک کنند.

وی با اشاره به برگزاری موفق چهار دوره جشنواره سراسری کاریکاتور گفت: نظمی که در برپایی جشنواره، فراخوان، خبر رسانی، مدیریت، اهدای جوایز و ارسال به موقع آن به هنرمندان برنده در جریان است قابل توجه و تحسین بوده که این حاکی از آینده‌ای روشن و موفق برای حوزه هنری خراسان شمالی است.

مرادی‌بیناباج با بیان اینکه ارائه آثار هنرمندان کارتونیست سخت است، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه و چاپ کتاب آثار هنرمندان این عرصه سخت است که باید تمهیداتی برای ایجاد فضای نمایشگاهی برای معرفی و نمایش این آثار اندیشیده شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره سراسری کاریکاتور با عنوان «زندگی شیرین» در خراسان شمالی اظهار کرد: 999 اثر از 181 هنرمند 26 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از داوری، تعداد 140 اثر برگزیده و به بخش نمایشگاه راه یافت.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با بیان اینکه 459  اثر در بخش موضوعی و 533 اثر در بخش آزاد به دبیرخانه جشنواره رسید، افزود: 81 اثر در بخش  موضوعی زندگی شیرین و 59  اثر در بخش آزاد انتخاب شده که این آثار در قالب کتاب جشنواره چاپ و نمایشگاه آن نیز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: نفرات برگزیده در مراسم اختتامیه و افتتاح نمایشگاه جشنواره در 24 شهریور سال‌جاری در بجنورد معرفی خواهند شد.

مرادی‌بیناباج یادآور شد: محمدحسین نیرومند، عباس ناصری و محسن اسدی طی 2 روز داوری چهارمین جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع زندگی شیرین را انجام دادند.

وی با مطلوب خواندن کمیت و کیفیت آثار رسیده و تعداد استان‌های شرکت کننده در جشنواره، اظهار کرد: با دو بخشی شدن این دوره شاهد حضور پررنگ کارتونیست‌های حرفه‌ای و همچنین تعداد آثار رسیده ‌به جشنواره هستیم.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با بیان اینکه هنرمندان 26 استان کشور در این جشنواره با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان و کردستان بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره «زندگی شیرین» ارسال کرده‌اند.

مرادی‌بیناباج همچنین از برگزاری نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی با عنوان «نگاره» در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور شناسایی هنرمندان جوان در رشته‌های مختلف تجسمی و کمک به تقویت سطح دانش و تجربه هنری ایشان، زمینه سازی تولید اثر در راستای اهداف و مأموریت‌های حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره استانی هنرهای تجسمی نگاره از این به بعد قرار است هرساله به صورت موضوعی در چهار رشته عکس، پوستر (گرافیک)، طراحی و نقاشی و کاریکاتور طبق تقویمی منظم برگزار شود.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با بیان اینکه این جشنواره با موضوع «وحدت» برگزار می‌شود، گفت: وحدت ملی، وحدت بین اقوام استان، وحدت بین ادیان و مذاهب، تجلی وحدت و همدلی در خانواده ایرانی اسلامی، وحدت در اعیاد، مراسم ملی، آیینی و مذهبی و تجلی وحدت در طبیعت و مخلوقات الهی از سایر موضوعات مرتبط در این دوره از جشنواره است.

به گزارش فارس، در پایان این نشست، پوستر نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی «نگاره» رونمایی شد.

انتهای پیام/63001/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول