اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیر:

جشن‌های زیر سایه خورشید تاثیرات فراوانی در جامعه داشته است

فرماندار دیر گفت: استقبال چشمگیر مردم نشان می‌دهد جشن مردمی زیر سایه خورشید تاثیر فراوانی در جامعه داشته است.

جشن‌های زیر سایه خورشید تاثیرات فراوانی در جامعه داشته است

علی بحرانی در گفت و گو با خبرنگار فارس  اظهار داشت: حضور خدام عزیز بارقه‌ای از امید در دل مردم ایجاد می‌کند و ما در شهرستان دیر استان بوشهر داشتیم عزیزانی که دوست دارند به پابوسی امام رئوف بروند ولی متاسفانه به علت مشکلات برایشان مقدور نبوده و نیست اما با حضور خدام همین مردم می‌گفتند ما احساس می‌کردیم در حرم امام هشتم علیه السلام هستیم و حضور خدام نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ رضوی دارد.

فرماندار شهرستان دیر افزود: اقداماتی که در حوزه ترویج فرهنگ رضوی به انجام می‌رسد، دقت نظر و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد که در این راستا می‌توان به موضوع نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه فرهنگی اشاره کرد.

وی یادآورشد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «معرفت دینی مقدمه عمل است اگر حقایق را واضح بیان کنیم»، باید از راهکارهای جدید بهره بگیریم تا بتوانیم به درستی معارف دینی را در اقشار مختلف جامعه ترویج دهیم که این موضوعات در حوزه نسل جوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود چرا که باید با باور صحیح آشنا شده و به اخلاص عمل دست پیدا کنند.

بحرانی افزود: آستان قدس تاثیر‌گذاری بسیار بالایی می‌تواند داشته باشد و باتوجه امکاناتی که در اختیار دارد می‌تواند قدم‌های بلندی در جهت ترویج فرهنگ رضوی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: استقبال چشمگیر مردم نشان می‌دهد جشن مردمی زیر سایه خورشید تاثیر فراوانی در جامعه داشته است.

فرمانداردیر گفت: جشن‌های ملی “زیر سایه خورشید” به عنوان یک حرکت فراگیر دینی و فرهنگی با هدف فراگیر کردن سیره رضوی در سراسر کشور و با تاکید بر فرهنگ امید و شادابی ملی در جامعه و ایجاد نشاط و شادابی معنوی در  جامعه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بدون تردید جشن‌هایی با چنین اهداف والا، متعالی و سرشار از معنویتی، زمینه ساز گسترش و ترویج فرهنگ رضوی و ارادت و محبت به آستان امام رضا علیه السلام و گسترش بیش از پیش معارف ناب رضوی در کشور می‌شود.

بحرانی در پاسخ به اینکه برای آنکه جوانان را به سمت مباحث دینی و معنوی ترغیب کنیم چه باید کرد؟ افزود: تجربه نشان داده که واگذاری امور به جوانان و اعتماد به آنان نتیجه‌ای مثبت دارد چرا که تفکر جوانان به عنوان مثال طرح جشن‌های زیر سایه خورشید اثر معنوی گسترده‌ای در سطح کشور دارد پویایی و تحرک فکری جوانان می‌تواند خلاهای فرهنگی را جبران کند.

وی بیان داشت: معنویت اسلامی خدامحور است، به این معنا که حقیقتی متعالی و فراترازتمام نمودهای هستی را می‏جوید و به تمام هستی معنا می‏بخشد و سرچشمه بی‏پایان رحمت و زیبایی و بی‏نیازی است.

بحرانی تاکید کرد: به منظور ترغیب جوانان به طرف چنین معنویتی هر چه بیشتر باید بسترهای لازم را در درون خانواده و اجتماع فراهم کرد با معرفی و شناساندن فرهنگ اصیل دینی به جوانان سطح بصیرت و قدرت تصمیم‏گیری و انتخاب راه درست آنها افزایش می‌یابد.

فرماندار دیر درپاسخ به اینکه سیره رضوی در تحقق حماسه اقتصادی را چگونه تبیین می‌کنید، یادآورشد: سیره رضوی کمک می‌کند تا مردم از جهات مختلف اقتصادی شیوه‏های درست را در پیش گیرند و برای رسیدن به اهداف کوتاه‏ مدت و بلندمدت اقتصادی به راهکارهای عملی و به پیشرفت واقعی دست یابند.

وی اضافه کرد: برای انسان امروز، جهان مادی و زندگی این جهانی با تمام فریبندگی، گستردگی، زیبایی و دلربایی‏اش، چنگی به دل نمی‏زند انسان خود را در این سبک زندگی گرفتار می‏بیند و در جستجوی معنایی برای هستی خود به معنویت روی آورده است.

بحرانی گفت: آموزش به خانواده‌ها باید سرلوحه باشد در زمینه آموزش و پرورش باید بیشتر کار کنیم.

انتهای پیام/66001/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول