اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه وشهرسازی استان بوشهر خبر داد

افتتاح 5 هزار واحد مسکن مهر در استان بوشهر

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: امسال 5 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای مختلف استان بوشهر افتتاح می‌شود.

افتتاح 5 هزار واحد مسکن مهر در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا صفایی صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 17 هزار مسکن مهر تاکنون در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان بوشهر ساخته شده است، گفت: این واحدهای مسکونی که در 4 شهر بوشهر، برازجان، گناوه و خورموج  ساخته شده است 75درصد عملیات ساخت آنها به پایان رسیده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز10 هزار واحد مسکونی پیش بینی شده بود که تاکنون 7 هزار واحد آن افتتاح شد و مابقی نیز در دست ساخت است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: به‌زودی 5 هزار واحد مسکونی مهر که ساخت آنها به اتمام رسیده است به ثبت‌نام شدگان واگذار می‌شود.

صفایی با بیان اینکه در بافت فرسوده نیز طرح ساخت مسکن با امتیازات ویژه اجراء شد گفت: در بافت فرسوده شهرهای استان بوشهر بیش از یک‌هزار و 50 واحد اجراء شد که تاکنون 900 واحد آن به اتمام رسیده است.

وی از افزایش تسهیلات بانکی ساخت مسکن خبرداد و گفت: با توجه به اینکه ساخت و ساز مسکن به دلیل نبود مصالح ساختمانی در استان بوشهر قدری با دیگر نقاط کشور با افزایش قیمت روبه‌رو است برای افزایش وام ساخت مسکن از 25 به 30 میلیون تومان اقداماتی انجام شده است که پیش بینی می‌شود در نیمه دوم امسال ابلاغ شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: در 2 سال بیش از 20 هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف افتتاح شده است.

صفایی بوشهری در ادامه از افتتاح جاده بوشهر‌ ـ شیف و گناوه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح این جاده مسیر بوشهر به گناوه 30 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود و به 88 کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی افزود: با افتتاح این جاده بار ترافیک دو سوم مسیر بوشهر، برازجان، گناوه و دیلم کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول از افتتاح گذر امام علی بوشهر در سه ماهه سوم امسال خبرداد و گفت: این گذر که یکی از طرح‌های مهم پدافند غیر عامل در شهر بوشهر محسوب می‌شود نقش ویژه‌ای در کاهش ترافیک ورودی و خروجی شهر بوشهر دارد.

انتهای پیام/66006/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول