اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کناره‌گیری 6 نامزد

باران انصراف در انتخابات کاراته کردستان/ جلال عبدی رئیس هیئت شد

انتخابات هیئت کاراته کردستان در حالی با پیروزی جلال عبدی بر رئیس پیشین رقم خورد که 6 نامزد از مجموع 8 نامزد انتخابات، اعلام انصراف کردند.

باران انصراف در انتخابات کاراته کردستان/ جلال عبدی رئیس هیئت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان شامگاه سه‌شنبه میزبان مجمع انتخاباتی کاراته این استان به منظور تعیین رئیس جدید هیئت بود.

در این جلسه ابتدا رئیس فدراسیون کاراته طی سخنان کوتاهی با اشاره به حمایت این فدراسیون از هیئت‌های استانی، خواستار حفظ حرمت مجمع از سوی اعضا شد.

علیرضا سمندر با بیان اینکه گاهی در برخی انتخابات افرادی تنها به قصد تخریب ورود می‌کنند، گفت: نامزدها به جای دست زدن به این عمل به ارائه برنامه خود در صورت پیروزی در انتخابات بپردازند.

در این جلسه دیار احمدی، کمال پروا، پیمان زالی، مسعود شافعی، جلال عبدی، بهرام سوداگری رئیس پیشین هیئت و پیمان کریمی و ابوتراب لطفی به عنوان نامزدهای ریاست هیئت کاراته کردستان ثبت نام کرده بودند که در ابتدای جلسه اعلام شد پیمان کریمی از حضور در جلسه و نامزدی برای احراز این سمت کناره‌‌گیری کرده است.

به این ترتیت سخنرانی نامزدهای ریاست با 7 نامزد باقیمانده آغاز شد که ابتدا دیار احمدی به عنوان منتقد رئیس پیشین و سرپرست فعلی هیئت اظهار کرد: دلیل ورود من به انتخابات ریاست هیئت کاراته کردستان، نبود افراد لایق و بزرگان کاراته، ضعف مدیریتی، وجود نگاه حذفی و افراد "ناصواب" در هیئت کاراته کردستان و در نتیجه تضعیف جایگاه این ورزش در حال حاضر است.

وی به ارائه پیشنهاداتی در خصوص انتخاب فرد شایسته پرداخت و در این راستا گفت: رئیس آینده هیئت باید مدیر و مدبر، آشنا به اصول مدیریتی، بدون نگاه حذفی، دارای روحیه رهبری و به دور از کوته نظری و بی‌برنامگی باشد.

احمدی با بیان اینکه در ورزش امروز جهان 3 نوع تعریف و نگاه مدیریتی حاکم است این سه دسته را مدیران نتیجه‌گرا، مدیران متکی بر خروجی و کسب مدال‌های قاره‌ای و جهانی و همچنین مدیران متکی به ورودی و کار پایه‌ای ذکر کرد و در انتها اینگونه نتیجه گرفت که مدیران دسته سوم شایسته‌ترین افراد برای تصدی مسئولیت‌های ورزشی هستند.

نامزد ریاست هیئت کاراته کردستان برخی از خصوصیات رفتاری و شخصیتی مدیر توانمند را خلاقیت و خوشنامی، بهره‌مند از تعامل و دارای دید سیاسی، جذب اعتبار و پرهیز کننده از تشکیل باندهای مافیایی و ورود افراد بدنام در سطح مدیریتی عنوان کرد.

وی در پایان صحیت‌های خود و با وجود ابراز این سخنان در اقدامی غالگیرانه انصراف خود و مسعود شافعی از انتخابات به نفع جلال عبدی را اعلام کرد.

پس از احمدی، پیمان زالی و ابوتراب لطفی، دو تن دیگر از نامزدهای حاضر نیز در مقابل با اشاره به عملکرد موفق رئیس قبلی هیئت از نامزدی در انتخابات ریاست هیئت کاراته کردستان به سود بهرام سوداگری کنار کشیدند.

سپس نوبت به بهرام سوداگری رئیس پیشین و سرپرست فعلی هیئت رسید تا وی با یادآوری ابتدای کار خود در این سمت طی 4 سال قبل اظهار کند: در ان زمان مدت زیادی از انرژی ما صرف مسائل جمعی هیئت، حل مشکلات با تربیت بدنی وقت و کارمندان آن سپری شد.

وی با تأکید بر مشکلات مالی هیئت گفت: با وجود این مسئله در این مدت نشان دادیم کاراته در زمره ورزش‌هایی است که حرف اول را در استان می‌زنند.

به گفته وی در این مدت جایگاه کاراته آنچنان ارتقا یافت که بسیاری از خانواده‌ها نسبت به ورود فرزندان خود در این رشته ورزشی تمایل پیدا کرده‌اند.

سوداگری با بیان اینکه احداث خانه کاراته نیاز استان است از تدوین برنامه تکمیل بانک اطلاعاتی کاراته کردستان و ایجاد نرم‌افزار جامع در خصوص شناسایی تمامی ورزشکاران رده‌های مختلف تکواندوی استان در دوره خود خبر داد و گفت: البته تحقق نهایی این برنامه به عمر ریاست من نکشید.

این نامزد ریاست هیئت کاراته کردستان تأسیس هیئت امنای کاراته کردستان، فراهم کردن زمینه تدوین برنامه راهبردی کاراته، توسعه لیگ‌های استان، ایجاد انگیزه و میزبانی مسابقات کشوری را از جمله برنامه‌های خود در صورت پیروزی اعلام کرد.

در نهایت جلال عبدی به عنوان آخرین نامزد ریاست هیئت کاراته کردستان طی سخنانی با بیان اینکه کاراته هنر جوانمردان است گفت: کاراته کردستان نیازمند تفکر و اندیشه است.

وی برخی از نیازهای کاراته کردستان را تشکیل شورای پیشکسوتان و لیدرهای فنی، ایجاد ساختار تشکیلاتی قوی و مورد تأئید شورای کاراته، تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، ایجاد شرایط مساوی برای ورزشکاران زن و مرد، تقویت کاراته کنترلی، تلاش در راستای حرکت قهرمانی و همگانی به موازات هم، راه‌اندازی لیگ استانی در رده‌های پایه و حضور در مسابقات بین‌المللی عنوان کرد.

عبدی با بیان اینکه خودم را متخصص ورزش کاراته می‌دانمبرخی برنامه‌های خود را در این راستا تشکیل کمیته‌های پیشکسوتان، تحقیق و پژوهش، انضباطی، روابط عمومی، مربیان اجرایی قوی، کمیته بازرسی و استقرار مجدد کمیته داوران عنوان کرد.

پس از این سخنان نوبت به رأی‌گیری از 19 عضو حاضر در مجمع رسید که در نهایت جلال عبدی در رقابتی سخت و نفسگیر با 10 رأی و تنها با اختلاف یک رأی بهرام سوداگری را که موفق با کسب 9 رأی شد، پشت سر گذاشت.

به این ترتیب به نظر می رسد با توجه به این نتیجه، عبدی با وجود پیروزی در  انتخابات و تکیه بر کرسی ریاست، راه دشواری در ایجاد وفاق در کاراته کردستان و غلبه بر دودستگی‌های موجود دارد.

گزارش از: کیوان قاسمی

انتهای پیام/79012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول