اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان تاکید کرد

ضرورت تسریع در تهیه طرح «بی‌.آر.تی» و قطار شهری

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: اگر طرح «بی‌.آر.تی» و قطار شهری به موقع به بودجه 93 نرسد، ردیف بودجه به این طرح‌ها تعلق نمی‌گیرد.

ضرورت تسریع در تهیه طرح «بی‌.آر.تی» و قطار شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری بعد از ظهر امروز در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان با بیان اینکه جلسه توجیهی رانندگان سرویس مدارس قبل از بازگشایی مدارس برگزار می‌شود، اظهار داشت: تا قبل از 28 شهریورماه سال جاری خط‌کشی و نصب تابلو در جلوی مدارس باید از سوی شهرداری انجام گیرد.

وی با تأکید به ضرورت برخورد جدی با سرویس مدارس غیر قانونی و بدون برچسب شناسایی خواستار کنترل و نظارت بیشتر بر روند تعیین نرخ کرایه تاکسی‌های سرویس مدارس شد.

معاون عمرانی استاندار همدان تصریح کرد: اداره‌ کل آموزش و پرورش برای عقد قرارداد سرویس مدارس در کنار والدین دانش‌آموزان باشد و با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی و سازمان تاکسیرانی قیمت مناسبی تعیین شود.

وی ابراز داشت: نرخ مصوب بر روی شیشه خودروها نصب شود و بر نحوه عملکرد سرویس مدارس نظارت جدی صورت گیرد.

سامری از شهرداری همدان بخاطر اینکه از جلسه قبل تاکنون کاری در حوزه ساماندهی پسماندها انجام نشده است، انتقاد کرد و خواستار توجه به این موضوع شد.

وی به ترافیک شهری اشاره کرد و افزود: حجم بالای ترافیک خودروها از دو تقاطع شریعتی و تختی به میدان آرامگاه بوعلی راهکار اساسی برای کنترل و ساماندهی ترافیک این منطقه را می‌طلبد.

سامری در ادامه به سامانه انبوه‌بر « بی‌ آر. تی»، طرح جامع ترافیک و مطالعات قطار شهری همدان اشاره کرد و ابراز داشت: اگر طرح «بی‌.آر.تی» و قطار شهری به موقع برای بودجه سال 93 آماده نشود ردیف بودجه به این طرح‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه همدان جزو  6 کلانشهر کشور است، بیان داشت: اگر بتوانیم ماده 215 را در خصوص اخذ بودجه به دست آوریم با استفاده از دلار یک هزار و 226 تومانی، می‌توانیم هر سال ردیف بودجه برای طرح قطار شهری و طرح جانع ترافیکی داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار همدان از شهرداری خواست تا 15 مهرماه بخش نخست مطالعات طرح«بی‌.آر.تی» را آماده و به شورای هماهنگی ترافیک ارائه دهد.

وی در ادامه به افتتاح پارکینگ‌های طبقاتی اشاره کرد و ابراز داشت: نصب تابلوهای دیجیتال برای راهنمایی رانندگان به سمت پارکینگ‌های طبقاتی با اعلام ظرفیت پارکینگ ضروری شود.

*رانندگان سرویس مدارس با گزینش انتخاب شوند

فرماندار همدان نیز در ادامه با بیان اینکه شهرداری باید تا 15 شهریور خط‌کشی معابر و نصب علائم برای 75 مدرسه در سطح همدان را انجام دهد، اظهار داشت: شهرداری باید با همکاری آموزش و پرورش اقدامات ایمنی را برای مدارس انجام دهد.

حسن قهرمانی‌مطلق به رانندگان سرویس مدارس اشاره کرد و یادآور شد: رانندگان سرویس مدارس باید گزینش شوند و برچسب شناسایی بر روی خودرو نصب شود.

وی با بیان اینکه سقف افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها 20 درصد است، تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی ویژه رانندگان سرویس مدارس در سطح شهر و روستا برگزار خواهد شد.

فرماندار همدان از تشکیل یک گروه با عضویت فرمانداری، شهرداری، راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش برای نظارت بیشتر بر وضعیت اخلاقی رانندگان سرویس مدارس خبر داد.

*شهرداری نتوانسته یک مناقصه در رابطه با قطار شهری برگزار کند

در پایان جلسه محمدرضا الیاسی عضو شورای شهر همدان با انتقاد از عملکرد شهرداری درباره برگزاری مناقصه تعیین مشاور برای مطالعه طرح قطار شهری گفت: شهرداری همدان از شهریورماه سال 91 تاکنون نتوانسته یک مناقصه را برای انتخاب و تعیین مشاور در راستای آغاز مطالعه این طرح برگزار کند.

انتهای پیام/89019/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول