اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اعلام کرد

شرکت 2962 نفر در سومین جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 962 نفر در سومین جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی شرکت داشتند.

شرکت 2962 نفر در سومین جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه فریدون سیدمصطفوی ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: 2 هزار و 962 نفر در سومین جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی حضور داشتند که این افراد 4 هزار و 295 اثر ارائه دادند.

وی ادامه داد: از 2 هزار و 962 نفر شرکت‌کننده 496 نفر در بخش عکس با یک‌هزار و 623 اثر ارسالی و 2 هزار و 466 نفر در بخش نقاشی با 2 هزار و 672 اثر ارسالی در این جشنواره حضور داشتند.

سیدمصطفوی ابراز داشت: سومین جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی پس از پایان مراسم، اختتامیه دومین جشنواره نام‌ها و نشانه‌های رضوی کلید خورد.

وی ادامه داد: پس از تهیه شیوه‌نامه توسط کار گروه تخصصی دبیرخانه استانی به تایید دبیرخانه مرکزی رسید و پس از بررسی و تایید کارگروه تخصصی کودک و نوجوان به استان عودت داده شد.

سیدمصطفوی اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف رضوی را هدف کلی جشنواره عنوان و اذعان داشت: آشنایی با صحابه، اماکن، آثار و برکات امام رضا (ع) و شناسایی و جمع‌آوری نمادها و نشانه‌های رضوی نیز از دیگر اهداف برگزاری جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی است.

وی با بیان اینکه امسال برخلاف سال‌های گذشته این جشنواره فقط در بخش کودک و نوجوان از رده سنی هفت تا 17 سال برگزار می‌شود، ادامه داد: بخش بزرگسال از این جشنواره حذف شده است.

سیدمصطفوی با بیان اینکه در بخش نقاشی تکنیک آزاد و اجرا به شکل انفرادی بود، خاطرنشان کرد: معیارهای انتخاب آثار برتر در بخش نقاشی شامل خلاقانه بودن اثر، تناسب اثر با موضوع، ترکیب‌بندی کلی اثر، تکنیک و شیوه اجرا بود.

وی اضافه کرد: در بخش عکاسی نیز معیارهای موضوع و محتوا، نگاه خلاقانه و نو، ترکیب‌بندی، زاویه دید، کادربندی و استفاده از رنگ و نور در القای موضوع بود که برای تعیین این معیارها از نظرات اساتید فن و داوران سال گذشته استفاده شد.

سیدمصطفوی یکی از شاخصه‌های برجسته امسال را شرکت‌کنندگان آزاد جشنواره از استان تهران مراکز آموزشی شهرستان شهریار و پایگاه‌های تابستانی ارومیه و شرکت کنندگان آزاد انفرادی از استان‌های مرکزی، قم،خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان عنوان کرد و یادآور شد: تعداد 4 هزار و 295 اثر به جشنواره ارسال شد که یک هزار و 623 اثر عکس و 2 هزار و 672 اثر نقاشی بود.

وی ادامه داد: این تعداد در مقایسه با سال‌های گذشته رشد داشت هرچند که بخش بزرگسال در جشنواره امسال حذف شده بود.

سیدمصطفوی اعلام کرد: 31 استان در این جشنواره شرکت کردند و بیشترین تعداد اثر از آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی بود.

وی با بیان اینکه امسال 18 برگزیده انتخاب شدند، افزود: در سه رده سنی هفت تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 17 سال سه نفر از هر یک از بخش‌های نقاشی و عکس منتخب شدند.

سیدمصطفوی اظهار داشت: برگزیدگان از استان‌های اصفهان، اردبیل، زنجان، خراسان رضوی، بوشهر، خوزستان و آذربایجان غربی بودند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر اجرای جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی اداره کل کانون آذربایجان غربی در 15 جشنواره رضوی کشوری شرکت کرده است.

انتهای پیام/61005/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول