اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان خبر داد

برخورد با رانندگان متخلف سرویس مدارس/ 3 بار تخلف برابر با یک سال توقیف گواهینامه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از برخورد با رانندگان متخلف سرویس مدارس خبر داد و گفت: سه بار تخلف برابر با یک سال توقیف گواهینامه است.

برخورد با رانندگان متخلف سرویس مدارس/ 3 بار تخلف برابر با یک سال توقیف گواهینامه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین طلایی بعد از ظهر امروز در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 200 دانش‌آموز بر اثر تصادفات رانندگی مجروح شدند، اظهار داشت: در این مدت چهار دانش‌آموز نیز به علت وقوع تصادفات جان خود را از دست دادند.

وی به طرح بازگشایی مدارس اشاره کرد و یادآور شد: نصب تابلوهای هشداردهنده و علائم راهنمایی، خط‌کشی معابر و نصب سرعت‌‌گیر برای 52 مدرسه ضروری ارزیابی شده که شهرداری باید برای آنها اقدام کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه با رانندگان متخلف سرویس‌ مدارس برخورد جدی خواهد شد، ابراز داشت: اگر این افراد تخلف رانندگی، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، عبور از چراغ قرمز و تخلفات حادثه‌ساز دیگر را سه بار تکرار کنند گواهینامه آنها به مدت یک سال توقیف خواهد شد.

وی با تأکید بر توجه به سنگینی 15 روز اول بازگشایی مدارس، خواستار جلوگیری از انجام عملیات عمرانی در کنار مدارس برای تردد آسان‌ و بهتر سرویس‌های مدارس شد.

*تشدید نظارت در 15 روز نخست سال تحصیلی

طلایی افزود: در 15 روز نخست بازگشایی مدارس کنترل و نظارت ترافیکی تشدید خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه رانندگان متقاضی سرویس مدارس باید از شرابط لازم و برگه‌ معاینه فنی خودرو برخوردار باشند، اذعان کرد: جلسه توجیهی برای رانندگان تاکسی مدارس قبل از بازگشایی مدرسه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان داشت: در طرح ویژه انتظامی استان برای بازگشایی مدارس از توان کلانتری‌ها و یگان امداد نیروی‌ انتظامی در ساعات تعطیلی مدارس برای جلوگیری از مزاحمت‌ها استفاده خواهد شد.

*تلفات رانندگی نسبت به سال گذشته کاهش داشت/ آمار شهردار اشتباه بود

 رئیس پلیس راه همدان نیز در ادامه از کاهش تلفات حوادث رانندگی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: اعداد و ارقامی که شهردار همدان ارائه داد، اشتباه است.

محمد خیری با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با پایانه‌های مسافربری برون‌شهری برای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان و معلمان انجام شده است، ابراز داشت: کنترل معاینه فنی، تعبیه جعبه کمک‌های اولیه، تجهیزات ایمنی و مسائل دیگری در بخش ارتقای ایمنی خودروها در دستور کار قرار گرفته است.

* سرعت‌گیرها باید استاندارد باشند/ غیر استانداردها را خود اهالی نصب می‌کنند

وی اضافه کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی اقداماتی چون پاکسازی معابر، آماده‌سازی سیستم روشنایی، تعمیر و نصب تابلوهای راهنمایی و هشدار‌دهنده در مسیرهای روستایی صورت گرفته است.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به اینکه سرعت‌گیرهای غیر استاندارد در سطح معابر روستایی توسط خود اهالی ایجاد شده تصریح کرد: پلیس با ایجاد سرعت‌گیرها مخالف نیست اما باید استاندارد باشند و رنگ‌آمیزی شوند.  

انتهای پیام/89019/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول