اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با سخنگوی شورای اسلامی شهر قم مطرح شد

15 شاخص‌ برای انتخاب شهردار کلانشهر قم

سخنگوی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قم گفت: چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قم 15 شاخص را برای انتخاب شهردار اعلام کرده است.

15 شاخص‌ برای انتخاب شهردار کلانشهر قم

عباس ذاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به 15 شاخص در انتخاب شهردار کلانشهر قم گفت: آشنایی با شهر قم، قانون‌مداری، اعتقاد به نظام شورایی، مقبولیت اجتماعی، داشتن تجربه اجرایی در مدیریت کلان، داشتن روحیه درون سازمانی و برون سازمانی، جامع‌نگری در مدیریت، توان بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و... از جمله این شاخص‌ها است.

وی افزود: تحول‌گرایی، اعتقاد به برنامه‌ریزی و بودجه محوری، میزان تلاش و پیگیری در امور محوله، توجه به شعائر اسلامی و دینی، حفظ بیت‌المال و پرهیز از تجمل‌گرایی، توجه به شایسته‌سالاری در عزل و نصب‌ها، داشتن رویکرد مردمی و بالا بردن رضایت مردم و توانایی در جذب منابع مالی نیز از دیگر شاخص‌های انتخاب شهردار کلانشهر قم است.

ذاکریان اظهار کرد: در انتخاب شهردار، شاخص‌های مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شاخص آشنایی با شهر قم به معنای بومی بودن است، عنوان کرد: کلانشهر قم در طراز شهرهای بین‌المللی و جهانشهر شیعی است بنابراین از نقاط مختلف کشور در آن ساکن هستند.

سخنگوی شورای شهر متذکر شد: آنچه مورد توجه شورای شهر بوده است به معنای بومی بودن نیست بلکه آشنایی کامل از جهات مختلف با کلانشهر قم است.

ذاکریان با اشاره به پرهیز از ورود بحث سیاسی در انتخاب شهردار گفت: تمام تلاش اعضای شورا بر عدم سیاسی شدن این موضوع است؛ اما خط قرمزهایی وجود دارد که اعتقاد به اصول انقلاب و نظام و همچنین پایبندی به رهبری از آن جمله است.

وی با بیان انتخاب اصول‌گرایان به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر از سوی مردم قم، افزود: شهروندان با این انتخاب سلیقه سیاسی خود را نشان دادند؛ شورای اسلامی شهر نیز باید به نظر مردم احترام بگذارد.

سخنگوی شورای شهر قم انتخاب شهردار را یک فرآیند دانست و گفت: ابتدا گزینه‌های مختلف از سوی اعضای شورا معرفی سپس شورا به بررسی سوابق و برنامه این افراد می‌پردازد پس از تصویب شورای شهر فرآیند ابلاغ حکم از سوی وزارت کشور انجام می‌شود.

ذاکریان با بیان اینکه شورای اسلامی شهر قم در مرحله معرفی گزینه‌ از سوی اعضا است، گفت: نمی‌توان زمان مشخصی را برای انتخاب شهردار اعلام کرد اما تلاش ما این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهیم.     

انتهای پیام/2258/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول