اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان عنوان کرد

استقبال مردم از اجرای تعزیه در مجموعه تاریخی گنجعلی‌خان

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: فضای متفاوت اجرای تعزیه در محل مجموعه تاریخی گنجعلی‌خان کرمان بسیار مورد توجه مردم و توریست‌های خارجی قرار گرفت که در نوع خود بی‌نظیر بود.

استقبال مردم از اجرای تعزیه در مجموعه تاریخی گنجعلی‌خان

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه برپایی مجلس عزاداری اهل بیت (ع) به شیوه تعزیه‌خوانی بسیار متفاوت و سخت است، اظهار داشت: برای برپایی یک مجلس تعزیه تعداد زیادی از افراد متخصص در زمینه‌های موسیقی، صدابردار، شبیه‌خوان و پشتیبانی قوی لازم است.

وی تصریح کرد: شاید همین تنوع انواع هنر در تعزیه سبب جذب مخاطب بیشتر در این نوع عزاداری شود.

سالاری با بیان اینکه در هفته گذشته همزمان با ایام شهادت حضرت امام صادق (ع)، 12 مجلس تعزیه در شهر کرمان و حومه اجرای عمومی شد، اذعان داشت: در این ایام چهار مجلس تعزیه در محل فاطمیه اعظم شهر زنگی‌آباد توسط گروه تعزیه سیدالشهدا (ع) شبیه‌خوانی شد.

وی از استقبال باشکوه مردم از اجرای پنج مجلس تعزیه در فاطمیه چترود کرمان خبر داد و ابراز داشت: در مراسم اختتامیه مردم به مدت چهار ساعت از دیدن تعزیه لذت می‌بردند و در قسمت‌هایی از تعزیه به یاد مظلومیت‌های اهل بیت به ویژه حضرت اباعبدالله (ع) گریستند.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه سه مجلس تعزیه نیز در این ایام در شهر کرمان اجرای عمومی شد، عنوان کرد: فضای متفاوت اجرای تعزیه در محل مجموعه تاریخی گنجعلی‌خان کرمان بسیار مورد توجه مردم و توریست‌های خارجی قرار گرفت که در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی یادآور شد: در مجموع هشت مجلس تعزیه فاطمیه چترود و میدان گنجعلی‌خان شهر کرمان توسط گروه جوان تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و روستای ده‌زیار شبیه‌خوانی شد.

انتهای پیام/2446/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول