اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی:

قاچاق سدی مقابل اشتغال جوانان است

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: قاچاق انواع کالا یک سد مستحکم مقابل اشتغال اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان است.

قاچاق سدی مقابل اشتغال جوانان است

خسرو گل‌محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: قاچاق انواع کالا موجب رکود در عرصه‌های کشاورزی، صنعتی و تولیدی استان شده و در نهایت جوانان برای یافتن شغل دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: روی گردانی قشر جوان از اشتغال و جذب آنها به سمت قاچاق خودشان و اقتصاد جامعه را آسیب‌پذیر می‌کند، بنابراین باید همه اقشار جامعه، مسئولان و نهادها با این معضل مبارزه کنند.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه قاچاق مانع پرداخت حقوق دولت و عوارض گمرکی می‌شود، ادامه داد: ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه و وارد شدن فشار اقتصادی به سایر دهک‌های جمعیتی از جمله عواقب قاچاق محسوب می‌شود.

وی خروج ارز از کشور، ورود کالاهای لوکس مصرفی، هدر رفتن منابع و ثروت‌های داخلی، خروج کالاهای یارانه‌ای مانند سوخت را از جمله نتایج دیگر قاچاق برشمرد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی آسیب‌های فرهنگی قاچاق، بیکاری جوانان و کشیده شدن آنها به سمت خلاف را مهم‌تر از آسیب‌های اقتصادی این معضل دانست و چاره‌جویی در این زمینه را خواستار شد.

گل‌محمدی اضافه کرد: کشیده شدن جوانان به کارهای خلاف قانون، شرع و عرف همه جامعه را درگیر کرده و هزینه‌های آن را نهادهای مختلفی می‌پردازند، بنابراین همه ظرفیت‌های موجود برای ریشه‌کن شدن این پدیده به کار گرفته شود.

انتهای پیام/61002/ک20/ظ1004

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول