اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خبر داد

عدم درک درست از مسئله ازدواج مهمترین چالش‎های زندگی زناشویی

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: عدم درک درست از مسئله ازدواج و فشار اطرافیان و یا رفع نیازهای زندگی مهمترین چالش‎های زندگی زناشویی و در نهایت زمینه طلاق خواهد شد.

عدم درک درست از مسئله ازدواج مهمترین چالش‎های زندگی زناشویی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در ساختمان معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار داشت: جوانان ما باید، ازدواج را یک پیمان مقدس بدانند و به آن پایبند باشند.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم که بسیاری از جوانان، درک درستی از مسأله ازدواج ندارند و بعضاً بنا بر فشار اطرافیان و یا رفع نیازهای زندگیشان، اقدام به ازدواج می‎کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: داشتن چنین نگاهی به ازدواج سبب به چالش کشیده شدن زندگی زوجین و در نهایت طلاق خواهد شد و تلاش متولیان امر به ویژه در حوزه جوانان باید بر محور عواملی استوار باشد که سبب ازدواج سالم و پایداری زندگی جوانان شود.

جانشین ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان با تأکید بر اهمیت مسأله آموزش در طول زندگی افراد، تصریح کرد: اینکه ما برای آموزش جوانان تنها به چند ساعت برگزاری کلاس قبل از ازدواج بسنده کنیم و یا حتی بتوانیم ساعت‎های این کلاس‎ها را افزایش دهیم به تنهایی کافی نمی‎باشد، بلکه باید آموزش را از بدو تولد آغاز کنیم و در طول زندگی همواره ادامه داشته باشد.

جمشیدی بیان داشت: خانواده، والدین، مربیان، معلمان، اساتید، روحانیون و همه افرادی که شایسته‎اند در این حوزه مداخله کنند، می‎توانند با ارائه درک درست و صحیحی از یک زندگی سالم و ازدواج موفق به جوانان، نقش تعیین‌کننده‎ای در آموزش آنها، در رسیدن به یک زندگی ایده‌ال داشته باشند.

معاون استاندار گلستان به بیان تعدادی از دلایل مهم افزایش طلاق و کاهش ازدواج در جامعه پرداخت و افزود: متأسفانه امروز عدم توجه به تجربیات بزرگترها در بین جوانان تبدیل به یک فرهنگ غلط شده و اینکه بگوییم فقط پسر و دختر خودشان باید تصمیم‌گیرنده زندگی آینده‌شان باشند و هیچ کسی حق مشاوره و ارشاد نداشته باشد، قطعاً راه را به اشتباه خواهیم رفت.

وی خاطرنشان کرد: عدم توجه به هدایت و مشاوره بزرگترها باعث تصمیم‎گیری‎های عجولانه و احساسی در جوانان خواهد شد و دوستی‎های بی‎پایه و اساس خیابانی را منجر به ازدواج خواهد کرد که عاقبت غالب این چنین ازدواج‎هایی، طلاق و بسیاری از آسیب‎های اجتماعی دیگر خواهد بود.

جمشیدی پایین آمدن آستانه تحمل و سازگاری زوجین را یکی دیگر از عوامل اساسی در مسأله طلاق عنوان کرد و گفت: متأسفانه این مسأله در نسل جدید نمود بسیاری دارد و وقتی که به آمارهای مربوط به طلاق و علل آن مراجعه می‎کنیم، به مواردی ساده و باور نکردنی بر می‎خوریم که واقعاً جای تأمل و تأسف دارد.

جانشین رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان با بیان اینکه زندگی سالم در گرو باورها و اعتقادات دینی است، تأکید کرد: اساساً هر کسی که می‎خواهد زندگی پایدار و ازدواج موفقی داشته باشد، باید مفاهیم معنوی و ارزش‎های دینی را بیش از هر چیز در زندگی خود مورد توجه قرار دهد.

این جلسه با حضور دکتر معتمدنیا مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان و آقای امینی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، ازدواج و تعالی خانواده «وزارت ورزش و جوانان» و جمعی از مدیران استانی در آغاز دهه کرامت برگزار شد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول