اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آبفای فردیس خبر داد

رفع مشکلات انشعاب‌های غیرمجاز آب در فردیس

مدیر امور آبفای فردیس از رفع مشکلات انشعاب‌های غیرمجاز آب در این شهرستان خبر داد.

رفع مشکلات انشعاب‌های غیرمجاز آب در فردیس

سید محمد حسین جزایری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: شرایط جغرافیایی و آب و هوای کشورمان به صورتی است که ما در سال‌های گذشته همواره با مشکل تامین آب شرب شهروندان بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: خشکسالی‌های پیاپی و تغییرات آب و هوایی و همچنین کاهش نزولات و نعمات آسمانی موجب شده است که موضوع تامین آب سالم و مورد نیاز شهروندان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و اولویت‌های دستگاه‌های مربوطه به ویژه آبفا باشد.

مدیر امور آبفای شهرستان فردیس افزود: البته این امر تنها مربوط و محدود به ایران نیست و بسیاری از کشورهای جهان هم‌اکنون با این دغدغه روبه‌رو هستند.

جزایری عنوان داشت: بر اساس آمارهای موجود، ایران یکی از کشورهای کم آب دنیا است و به همین دلیل همواره در میزان مصرف آب و همچنین نحوه استفاده از این نعمت الهی باید دقت داشته باشیم و بدانیم که نعمت‌های موجود تنها برای یک نسل نیست و ما باید به فکر نسل‌های آینده نیز باشیم.

وی ادامه داد: استان البرز نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای خاصی که دارد، از این امر مستثنی نیست.

مدیر امور آبفای شهرستان فردیس خاطرنشان کرد: به همین دلیل طرح‌هایی با هدف ساماندهی شبکه‌های آب و انشعاب‌های آب در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و تلاش داریم تا بهترین خدمات را با استفاده از امکانات موجود به شهروندان ارائه دهیم.

* انشعاب‌های غیرمجاز آب از اصلی‌ترین مشکلات آبفا است

جزایری افزود: در حال حاضر تلاش بسیاری برای ساماندهی انشعاب‌های آب در این شهرستان بر اساس یک طرح جامع صورت گرفته و این تلاش‌ها ادامه دارد، اما متاسفانه باید گفت که انشعاب‌های غیرمجاز آب از اصلی‌ترین مشکلاتی است که با آن روبه‌رو هستیم.

وی گفت: طی ماه‌های گذشته طرحی برای شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز و رفع مشکلات آنها در دستور کار قرار گرفت که حدود 200 مورد انشعاب که فاقد مجوزهای قانونی بودند در سطح شهرستان فردیس تا امروز شناسایی شده است.

جزایری در پاسخ به این پرسش که چه برخوردی با متخلفان در این حوزه صورت گرفته است؟ گفت: بارها تذکر داده‌ایم که انشعاب آب حق مردم و شهروندان است و از آنها خواسته‌ایم که برای دستیابی به آب سالم تنها راه موجود تعامل با آبفا و طی کردن مراحل قانونی است.

وی افزود: پس از شناسایی این انشعاب‌ها اخطارهای لازم داده و از شهروندان خواسته شد که برای رفع مشکل اقدامات قانونی را انجام دهند.

* صدور مجوز برای 130 انشعاب غیرمجاز آب در فردیس

مدیر امور آبفای فردیس افزود: پس از بررسی این انشعاب‌ها و درخواست‌های مردم برای 130 مورد مجوز قانونی پس از طی کردن مراحل اداری صادر شده است.

جزایری در پایان اعلام کرد: تلاش ما این است که نیاز دیگر شهروندان را نیز در چارچوب‌های قانونی برطرف کنیم و انتظار داریم که مردم در این راه همکاری و تعامل لازم را با آبفا داشته باشند.

انتهای پیام/2302/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول