اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص آلرژی و ایمونولوژی:

مصرف ماهی و گوجه آلرژی را تشدید می‌کند

متخصص آلرژی و ایمونولوژی گفت: برخی از غذا‌ها مانند سویا، تخم مرغ، ماهی، گوجه فرنگی و کرفس سبب افزایش عوارض ناشی از آلرژی فصلی می‌شود.

مصرف ماهی و گوجه آلرژی را تشدید می‌کند

عباس شمس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: آلرژی، واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل مختلف است و کسانی که دچار حساسیت، دارای سیستم ایمنی فوق هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهرا بی‌آزار موجود در محل زندگیشان، واکنشی بیش از حد معمول نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: برای مثال گرده گیاهان، می‌تواند سیستم ایمنی شخص آلرژیک را طوری تحریک کند که گویی با یک خطر جدی روبه رو شده است.

متخصص آلرژی و ایمونولوژی با بیان اینکه حساسیت فصلی مختص فصل پاییز نیست تصریح کرد: در بهار و تابستان نیز با خوردن بعضی از میوه‌ها مثل هندوانه و خربزه و گرده گیاهان نیز حساسیت ایجاد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آلرژی افراد نسبت به گیاهان گرده افشان در فصل پاییز تشدید می‌شود و با اتمام فصل کاملا بهبود پیدا می‌کند.

شمس عنوان کرد: آلرژی بیماری است که گاهی علائم آن روشن می‌شود و گاهی دیگر خاموش است در هنگام روشن‌شدن علائم آن مصرف داروهای استنشاقی و گاهی اوقات برخی آنتی‌هیستامین‌ها به مقدار محدود می‌تواند این علائم را کاهش دهد.

وی در رابطه با علائم آلرژی فصل پاییز گفت: آب ریزش، خارش بینی، عطسه و در حالت شدید این بیماری تنگی نفس از مهم‌ترین علائم بروز آلرژی در این فصل است.

متخصص آلرژی و ایمونولوژی اضافه کرد: برخی از غذا‌ها مانند سویا، تخم مرغ، ماهی، گوجه فرنگی و کرفس سبب افزایش عوارض ناشی از آلرژی فصلی می‌شود.

وی اشاره کرد: افراد مبتلا به آلرژی فصلی باید در مکان‌های آلرژی‌زا و آلوده حضور پیدا نکنند و در صورت حضور از ماسک استفاده و همچنین از عوامل محرک مانند دود سیگار، مصرف غذاهای پرادویه و سرخ کرده پرهیز کنند.

شمس با بیان اینکه با به کار بردن یک سری اعمال پیشگیرانه می‌توان علائم آلرژی فصلی را کاهش داد، اظهار کرد: مصرف مایعات، ورزش روزانه و گنجاندن مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها سبزیجات و چربی امگا سه در رژیم غذایی تا حدی آثار آلرژی را کاهش خواهد داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از بروز علایم آلرژی می‌توان دو هفته پیش از آغاز فصل گرده افشانی از داروهای تثبیت کننده غشای مست سل‌ها که به اشکال قطره و اسپری بینی در بازار یافت می‌شود استفاده کرد.

انتهای پیام/72011/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول