اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال خبر داد

مقاوم‌سازی مسکن روستایی سدی در برابر حوادث در روستاها

فرماندار خلخال مقاوم‌سازی مساکن روستایی را سدی در برابر حوادث در روستاها دانست.

مقاوم‌سازی مسکن روستایی سدی در برابر حوادث در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی صبح امروز در همایش دهیاران شهرستان خلخال و جمعی از تعاونی‌های مسکن مهر و دستگاه‌های اجرایی و ذیربط در مقوله مسکن اظهار داشت: سهمیه خلخال هم اکنون بیش از 475 سهمیه است و از این تعداد 325 واحد به بانک‌های عامل معرفی شده و تعداد 226 واحد مسکونی انعقاد قرارداد شده است.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد بانک‌های عامل با همکاری بنیاد مسکن در کنار بخشداری‌ها و دهیاری‌ها مردم را نسبت به اخذ تسهیلات مقاوم‌سازی در روستاها ترغیب و تشویق کنند.

فرماندار شهرستان خلخال با اشاره به حوادث ناگوار در زلزله‌ سال‌های نه چندان دور در شهر‌های رودبار و منجیل و سپس در شهر بم و شهر هریس و ورزقان در آذربایجان شرقی گفت: این حوادث همه دلیلی قانع کننده بر این است که ما مقاوم‌سازی در روستاها را باید در اولویت کاری قرار داده و از دو منظر آبادانی و عمران روستا و مقاوم‌سازی در برابر حوادث این کار را دنبال کنیم.

محمدی یادآور شد: شهرستان خلخال به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بانک‌های عامل و تلاش بخشداران و دهیاران رتبه اول جذب تسهیلات مقاوم‌سازی را کسب کرده و انتظار می‌رود تا پایان شهریور میزان باقیمانده از تسهیلات مقاوم‌سازی به بانک‌های عامل معرفی و با عقد قرارداد عمران و آبادانی روستایی همچنان ادامه داشته باشد.

این مسئول به حضور گردشگران و مسافران در بخش‌ها و روستاهای تابعه خلخال اشاره کرد و بیان داشت: امسال میزان حضور مسافران و میهمانان در روستاهای شهرستان خلخال نیز با 20 درصد افزایش مواجه بود که اصلی‌ترین عامل ماندگاری میهمانان در روستاها حرکت به سمت و سوی آبادانی است.

فرماندار شهرستان خلخال افزود: اگر دقت کنیم خواهیم دید زمانی که حادثه‌ای در یکی از روستاها و یا نواحی مختلف کشور اتفاق می‌افتد علاوه بر ویرانی‌ها، مشکلات و آسیب‌های روانی زیادی نیز در پی دارد و برای جلوگیری از اینگونه حوادث تلخ باید دهیاران تلاش ویژه‌ای را در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی روستائیان نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستا داشته باشند.

محمدی تصریح کرد: دهیاران تنها کسانی هستند که در بین مردم روستاها حضور داشته و به عنوان عضوی از جامعه روستایی می‌باشند که می‌توانند در موقعیت‌های مختلف مردم را تشویق به استفاده از این تسهیلات کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های کار گروه مسکن استان و تلاش‌های استاندار اردبیل و تشکیل ماهانه دو جلسه کار گروه مسکن و اولویت تکلیفی در روستاها مبنی بر ادامه مقاوم‌سازی و کمک به روستائیان و اهالی در خصوص مقاوم‌سازی مسکن روستایی از زحمات استاندار اردبیل تقدیر کرد.

انتهای پیام/62008/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول