اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری مازندران:

دستگاه قضایی باید قاطعانه برای اجرای قانون اقدام کند

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: دستگاه قضایی باید قاطعانه برای اجرای قانون اقدام کند.

دستگاه قضایی باید قاطعانه برای اجرای قانون اقدام کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، حجت‌الاسلام حسین طالبی شامگاه امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه پیروی از اهل بیت رسول گرای اسلام (ص) برای ما ارزش است، گفت: پایبندی به قانون موجب تضمین امنیت و فراگیر شدن آن می‌شود.

*همه باید تسلیم قانون باشیم

رئیس کل دادگستری استان مازندران با تاکید بر اینکه قانون، فقیر و غنی نمی‌شناسد و حد و مرز ها را قانون مشخص می‌کند، افزود: همه مردم و مسئولان در جامعه اسلامی که با دستورات دینی اداره می‌شود باید تسلیم قانون باشند.

وی با بیان اینکه پایبندی به قانون در جامعه اسلامی به معنای تسلیم شدن به قرآن و اسلام و امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: اجرای قانون در جامعه موجب آسایش خاطر می‌شود.

*تعهد به تبعیت از قانون توسط کاندیداهای باعث ایجاد حماسه سیاسی شد

طالبی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری و تعهد کاندیداها به تبعیت از قانون، یادآوری کرد: تعهد به تبعیت از قانون توسط کاندیداهای ریاست جمهوری اخیر باعث ایجاد حماسه سیاسی در جامعه شد.

وی با بیان اینکه اجرای قانون توسط مردم و کاندیداها و طرفداران آنان باعث ایجاد جو آرام در جامعه را فراهم کرد، افزود: ایجاد امنیت سیاسی در جامعه به صورت فراگیر وجود دارد که با پیروی از قانون به دست آمده است.

*تعهد دینی مردم موجب امنیت در جامعه شده است

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به این موضوع که بخش عمده‌ای از امنیت موجود در جامعه ربطی به مسئولان امنیتی یا قضایی ندارد، خاطرنشان کرد: تعهد دینی مردم در جامعه موجب تعهد آنان به عدم انجام فعالیت‌های مجرمانه می‌شود.

* همه ما برای رعایت عفاف و حجاب در جامعه مسئولیت داریم

عضو شورای اداری استان مازندران خواستار همکاری و همراهی همه مردم و مسئولان برای اجرای عفاف و حجاب در جامعه شد و تصریح کرد: همه ما برای رعایت عفاف و حجاب در جامعه مسئولیت داریم که با اجرای امر به معروف و نهی از منکر شاهد افزایش معروف و کاهش منکر شویم.

وی افزود: خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه، علما و روحانیون، مردم و مسئولان برای کاهش منکرات در جامعه در قالب امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند.

طالبی، ترک مجالس لهو و لعب و رفتارهای غیراسلامی را موجب تنبیه میزبان توصیف کرد و گفت: اگر شاهد بی‌قانونی باشیم باید عکس العمل مناسب نشان دهیم ولی وظیفه برخورد با دستگاه قضایی است و جز در دفاع از خود نباید با قانون‌شکنان برخورد کنیم.

*تربیت صحیح و حضور علما موجب پایین بودن جرم در سوادکوه است

رئیس کل دادگستری استان مازندران با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید قاطعانه برای اجرای قانون اقدام کند، یادآوری کرد: پایین بودن جرایم در سوادکوه به دلیل تربیت مناسب مردم و حضور علمای بزرک در این شهرستان است و مردم سوادکوه زودتر از شهرهای دیگر به ندای اسلام‌خواهی امام خمینی (ره) پاسخ گفتند.

طالبی با اشاره به اینکه پایبندی تشکیلات قضایی به قانون موجب شد تا اتهامات زیادی را دریافت کند، گفت: مردم از ما اجرای قانون را انتظار دارند و بدون اعمال قانون، امنیت و آسایش در جامعه به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/86015/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول