اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تراکتورسازان در اندیشه حفظ طلسم 39 ساله

داغ 39 ساله ملوان در تبریز / دام جلالی برای صید قوی سپید انزلی

تیم تراکتورسازی تبریز روز پنجشنبه در ورزشگاه یادگار امام میزبان تیم ملوان بندرانزلی است.

داغ 39 ساله ملوان در تبریز / دام جلالی برای صید قوی سپید انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی در یک بازی سخت خانگی میزبان تیم ملوان بندرانزلی است.

تراکتورسازی در دو هفته اخیر در نقش طلسم شکن ظاهر شده و ابتدا سایپا را برای نخستین بار در تبریز مغلوب کرده و در گام بعدی نیز نخستین برد خود در قم مقابل صبا را جشن گرفته است.

تراکتورسازی بعد از سپری شدن یک چهارم رقابت‌های لیگ برتر با 15 امتیاز تیم سوم جدول است. فولاد خوزستان با 18 امتیاز و نفت تهران با 16 امتیاز تیم‌های اول و دوم جدول هستند.

دو چهره متفاوت ملوان

ملوان در دو هفته اخیر دو نتیجه متفاوت کسب کرده است. این تیم در آخرین بازی خارج از خانه در کرمان با نتیجه 3 بر 1 مس را مغلوب کرده بود. اما هفته پیش در انزلی یکی از سخت‌ترین شکست‌های خود در لیگ برتر را متحمل شده و نتیجه بازی را با سه گل به سایپا واگذار کرده است. ملوان در دیگر بازی‌های خارج از خانه مقابل پرسپولیس و صبا نیز شکست خورده و با راه آهن در تهران به تساوی بدون گل دست یافته است.

سفید پوشان انزلی با هفت امتیاز در مکان سیزدهم جدول قرار گرفته‌اند.

سابقه بازی‌های دو تیم

تراکتورسازی با ملوان در مجموع 28 بار به مصاف هم رفته‌اند که 11 بار تراکتورسازی به پیروزی رسیده و هفت بار ملوان فاتح بازی با تراکتور شده و ده بازی نیز منجر به تساوی شده است.

نخستین بازی دو تیم در تاریخ 17 اسفند 1353 برگزار شد که ملوان در این بازی با سه گل به پیروزی رسید.

آخرین بازی دو تیم بازی برگشت  فصل گذشته بود که تراکتورسازی با گل جواد کاظمیان به پیروزی دست یافت.

بهترین برد تراکتورسازی مقابل ملوان در سال 82 با نتیجه سه بر صفر به دست آمد و بهترین برد ملوان در سال 68 با چهار گل به ثبت رسیده است.

تیم تراکتورسازی هر چند سه بار بیشتر ملوان را شکست داده، اما آمار گلزنی این تیم نسبت به حریف کمتر است. تراکتورسازی 25 بار دروازه ملوان را گشوده، اما ملوانی‌ها 26 بار توپ را وارد دروازه تراکتور کرده‌اند.

بهترین گلزن تراکتورسازی مقابل ملوان ستار نوبری و عابدین یزدانی با دو گل زده هستند.

در بین مربیان واسیلی گوجای رومانیایی با چهار پیروزی بر ملوان، بهترین آمار را به خود اختصاص داده است.

لیگ برتر

سابقه بازی دو تیم در لیگ برتر 10 بازی است که چهار بار تراکتور به پیروزی رسیده و دو بار نیز مغلوب شده و چهار بازی نیز با تساوی به اتمام رسیده است. بازی فصل گذشته دو تیم در انزلی یک بر یک مساوی شده و در تبریز نیز تراکتورسازی با یک گل به پیروزی رسید.

شکست‌ناپذیری تراکتورسازی مقابل ملوان

دو تیم قدیمی فوتبال کشور در خانه خود مقابل هم تا به امروز شکست‌ناپذیر بوده‌اند. نه ملوان در تبریز موفق به شکست دادن تراکتورسازی شده و نه تراکتورسازی در انزلی ملوان را مغلوب کرده است. باید منتظر ماند و دید در بیست و نهمین بازی دو تیم این رکورد حفظ خواهد شد.

ویژگی‌های دو تیم

مردمی‌بودن از ویژگی‌های بارز تیم‌های تراکتورسازی و ملوان است. بازی‌های دو تیم همواره جذاب و پرتماشاگر هستند. همچنین تراکتورسازی و ملوان برگزارکننده نخستین بازی فینال جام حذفی کشور بودند که ملوان با نتیجه چهار بر یک مقابل تراکتورسازی به پیروزی رسیده است.

با وجود اینکه تراکتورسازی در لیگ برتر با کسب دو  عنوان دومی عملکرد بهتری نسبت به ملوان دارد، اما سه بار قهرمانی در جام حذفی در دهه 50 و 60 و سابقه حضور در باشگاه‌های آسیا، ملوان را از حیث افتخارات برجسته‌تر کرده است.

از نکات دیگر این بازی تقابل فرهاد پورغلامی مربی تراکتورسازی با شاگردانش است. پورغلامی سابقه هدایت چندین ساله تیم ملوان را برعهده داشته است.

...............................

گزارش فرهاد فرهادپور

............................

انتهای پیام/60002/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول