اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

افزایش 15 درصدی تولید خرما در استان بوشهر

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: باغداران استان بوشهر امسال 175 هزار تن محصول نخیلات شامل خارک، رطب و خرما تولید می‌کنند که بیش از 15 درصد افزایش دارد.

افزایش 15 درصدی تولید خرما در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ماشاالله احمدی عصر امرور در نشست با باغداران استان بوشهر با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی نخل‌داران در افزایش تولید محصول، اظهار داشت: استان بوشهر از لحاظ تأمین آب از نقاط بحرانی کشور محسوب می‌شود که کشاورزان با مدیریت صحیح، توانستند بهترین و بیشترین محصول در تولید محصولات نخیلات را به دست آورند.

وی ادامه داد: استان بوشهر با داشتن بیش از 6 میلیون اصله نخل از مهم‌ترین نقاط تولید خرما در کشور است؛ به‌گونه‌ای که سالانه 175 هزار تن خرما از نخیلات این استان زرخیر تولید می‌شود.

مدیر باغبانی با بیان اینکه برداشت رطب در استان بوشهر به پایان رسید، اذعان داشت: رطب، محصول دوم نخل در استان بوشهر است و نخلداران از نیمه تیر تاکنون 46 هزار و 500 تن رطب از نخلستان‌ها برداشت کرده‌اند که حدود 4 هزار تن بیش‌تر از سال گذشته است.

احمدی، کبکاب، استعمران، شکر و شهابی را بیشترین رقم رطب دراستان بوشهر ذکر کرد و اذعان داشت: رطب استان بوشهر به تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و کهگیلویه و بویراحمد فرستاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر 40 هزار و 350 هکتار نخلستان با 6 میلیون و 290 هزار اصله نخل وجود دارد، گفت: نخل‌داران سال گذشته 160 هزار تن خرما تولید کردند که امسال با توجه به مدیریت صحیح نخل‌داران به‌ویژه در توزیع آب و هرس درختان پیش‌بینی می‌شود با 15 درصد افزایش به 175 هزار تن برسد.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول