اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت آخرین نخست‌وزیر دوران مبارک از کاندیداتوری «سیسی» برای ریاست جمهوری

نخست‌وزیر دوران مبارک و نامزد سابق ریاست جمهوری مصر تأکید کرد از نامزد شدن فرمانده نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر در انتخابات ریاست جمهوری حمایت خواهد کرد.

حمایت آخرین نخست‌وزیر دوران مبارک از کاندیداتوری «سیسی» برای ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، «احمد شفیق» نخست وزیر دوران مبارک و نامزد سابق ریاست جمهوری در مصر تأکید کرد که او از نامزد شدن «عبدالفتاح السیسی» فرمانده نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر در انتخابات ریاست جمهوری حمایت خواهد کرد.

در حالی که این احتمال وجود دارد که مردی که اقدام به برکناری مرسی کرده ‌است به عنوان رئیس جمهور مصر در انتخاباتی که سال آینده برگزار خواهد نامزد شود، آخرین نخست وزیر مبارک گفته که اگر السیسی نامزد انتخابات شود او از کاندید شدن منصرف خواهد شد.

وی که در انتخابات ریاست جمهوری پیشین مصر در برابر «محمد مرسی» متحمل شکست شده بود گفت اگر السیسی کاندید شود من جزو اولین کسانی خواهم بود که از وی حمایت می‌کنند.

کارشناسان سیاسی مصر معتقدند که حتی اگر السیسی در انتخابات نامزد نشود اما ارتش همچنان در مرکز قدرت باقی خواهد ماند و احتمالا رئیس دولت آینده را انتخاب کند و با توجه به اینکه السیسی در دوران مبارک رئیس سازمان اطلاعات نظامی ارتش مصر بوده ، افسران و فرماندهان که بازنشسته شده‌اند و یا همچنان مشغول به خدمت هستند در انتخابات شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول