اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای گچساران:

روستاییان گچساران 25 هزار نفرساعت آموزش دیدند

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: به روستائیان این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 25 هزار نفرساعت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

روستاییان گچساران 25 هزار نفرساعت آموزش دیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید یدالله افضلی ظهر امروز در حاشیه نشست هماهنگی برنامه‌های مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف به طور مطلوبی ارائه و آموزش داده شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران یادآور شد: این آموزش‌ها با تلاش‌های مجموعه پرسنل و مربیان فنی و حرفه‌ای در مراکز ثابت، زندان، صنایع و اصناف، جوار دانشگاه، روستاها، پادگان، عشایر، کمیته امداد، بسیج سازندگی، سازمان نظام بسیج و دانشگاه‌های این شهرستان صورت گرفته است.

تحقق 110 درصدی تعهدات فنی و حرفه‌ای گچساران در مراکز روستایی

افضلی با اشاره به سیاست‌های سازمان برای گسترش آموزش‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی ابراز داشت: در پنج ماهه نخست امسال افزون بر 25 هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در مراکز روستایی ارائه شده است.

وی بیان کرد: در پنج ماهه نخست امسال 107 نفردوره برای خانم‌‌ها و 94 نفردوره آموزش برای آقایان در مراکز روستایی اجرایی و ارائه شد.

افضلی ادامه داد: این دوره‌ها معادل 14 هزار نفرساعت برای خانم‌ها و افزون بر 11 هزار نفرساعت برای آقایان بوده که در زمینه تحقق تعهدات پیش‌بینی ‌شده، افزون بر 110 درصد تحقق تعهدات داشته‌ایم.

وی با تشریح مزیت‌های یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و با اشاره به رایگان بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران با بهره‌گیری از 14 کارگاه‌ مجهز مهارت‌های مختلفی را در طول سال برای خواهران و برادران ارائه می‌دهد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران با تأکید بر لزوم تبدیل دانش نظری و تئوری به عمل تصریح کرد: با کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، توانایی و اعتماد به نفس برای ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

افضلی کارآفرینی و ایجاد اشتغال را از دیگر مزیت‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: از طریق گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌توان در روستاها ایجاد اشتغال و از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی اصلی امر آموزش مهارت و تربیت نیروی انسانی ماهر رسالتی بزرگ بوده که تبیین و عملیاتی کردن هر چه بیشتر این رسالت نیازمند فرهنگ‌سازی برای عموم مردم و همکاری مسئولان است.

انتهای پیام/82014/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول