اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی با ارائه گزارشی تأکید کرد

عملکرد موفق هیئت نجات غریق کردستان

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان کردستان به بیان عملکرد این هیئت در چهار سال گذشته پرداخت.

عملکرد موفق هیئت نجات غریق کردستان

امید ملک‌الکلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس در سنندج در خصوص عملکرد هیئت نجات غریق و غواصی کردستان در مدت 4 سال فعالیتش اظهار کرد: برگزاری 8 دوره مدارس نجات غریق دانش‌آموزان پسر و 8 دوره دانش‌آموزان دختر یکی از فعالیت‌های هیئت در این مدت بوده است.

وی برگزاری 12 دوره کلاس‌های نجات غریق درجه 2 آقایان و 12 دوره در بانوان را یکی دیگر از برنامه‌های این هیئت عنوان کرد و افزود: برگزاری یک دوره کلاس نجات غریق درجه یک برای بانوان و یک دوره کلاس غواصی یک ستاره برای آقایان از دیگر برنامه‌های هیئت در این مدت بوده است.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی کردستان برگزاری 32 دوره کلاس‌های آمادگی منجیان غریق درجه یک و دو برای آقایان و 32 دوره برای بانوان را بخشی دیگر از فعالیت‌های این هیئت ذکر و اظهار کرد: در این سال‌ها در بخش آقایان 4 و در بخش بانوان 5 نفر واجد شرایط به کلاس‌های مدرسی و ارتقای مدرسی نجات غریق اعزام شده‌اند.

ملک‌الکلامی، برگزاری 4 دوره مسابقات انتخابی تیم استان در رده آقایان و 4 دوره در بخش بانوان، 4 دوره حضور در مسابقات قهرمانی کشور آقایان و کسب 4 طلا و 4 برنز را یکی دیگر از فعالیت‌های هیئت عنوان و تصریح کرد: رهاورد بانوان ما نیز از 4 دوره حضور در مسابقات قهرمانی کشور کسب یک نقره و 8 برنز بوده است.

وی بازدید و انجام کار کارشناسی استخرها، حضور در همایش‌‌‌‌‌‌‌‌ فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران، شرکت در کلاس‌های مدرس غواص بین‌المللی جزیره قشم، واریز کمک مالی به حساب هیئت‌های شهرستان‌ها و حفظ و نگهداری اماکن ورزشی در اختیار را دیگر اقدامات هیئت استان کردستان در این مدت عنوان کرد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی کردستان در ادامه به بیان آماری در خصوص تعداد ورزشکاران، مربیان، ناجیان و مدرسان این رشته پرداخت.

ملک‌الکلامی تعداد ناجیان غریق زن دارای مدرک درجه 2 را 259 نفر در بخش آقایان 361 نفر اعلام کرد و گفت: 48 نفر در بخش زنان و 40 نفر در بخش مردان دارای مدرک درجه 1 نجات غریق در کردستان هستند.

وی تعداد غواصان بین‌المللی دارای مدرک  ILS در بخش آقایان را 10 نفر ذکر کرد و افزود: در این ماده 2 مدرس بین‌المللی زن و 3 مدرس بین‌المللی مرد در هیئت استان کردستان فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی کردستان مدرس نجات غریق درجه یک بانوان و آقایان را هر کدام یک نفر عناون کرد و گفت: 2 مدرس نجات غریق زن و یک مدرس نجات غریق مرد در استان کردستان دارای مدرک درجه 2 هستند.

ملک‌الکلامی با بیان اینکه 2 مدرس نجات غریق درجه 3 مردان در استان اظهار کرد: 10 ناجی غریق بین‌المللی دارای مدرک  ILS در بخش آقایان و یک نفر در بخش بانوان در هیئت استان کردستان به فعالیت می‌‌کنند.

وی در پایان خواستار روی آوردن نوجوانان و جوانان به این رشته و آشنایی با فنون نجات غریق و غواصی شد و ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی ورزش کردستان از ناجیان غریق ماهر فراهم شود.

انتهای پیام/79012/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول