اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی خبر داد

اختصاص 100 میلیارد ریال برای مسیر سیل سد بش‌قارداش

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار برای مسیر سیل سد بش‌قارداش در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد.

اختصاص 100 میلیارد ریال برای مسیر سیل سد بش‌قارداش

موسی‌الرضا ثروتی امروز گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با تاکید بر اینکه این اعتبار جدای از اعتبارات اجرایی سد بش‌قارداش است، اظهار کرد: اعتبار مزبور برای مسیر سیل بش‌قارداش شامل؛ فیروزه تا ملکش و همچنین شبکه‌های آبیاری است.

وی تزریق این اعتبار را به تدریج و در قالب سنواتی عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها تکمیل کننده پروژه سد بش‌قارداش خواهد بود.

* صفر تا 100 سد بش قارداش را خودم پیگیری کردم

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: صفر تا 100 سد بش‌قارداش را خودم پیگیری کردم.

وی با بیان اینکه مجوز احداث این سد از کمیسیون ماده 215 طی پیگیری‌های مکرر اخذ شد، افزود: این پروژه ظرف چهار سال احداث خواهد شد و 200 میلیون ریال برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

ثروتی اظهار کرد: سالانه 50 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه پیش‌بینی شده که از سوی دولت تزریق می‌شود.

به گزارش فارس، طرح سد مخزنی بش‌قارداش با هدف تأمین و گردش آب در تفرجگاه بش قارداش، تأمین آب مورد نیاز فضای سبز تفرجگاه، تأمین آب مورد نیاز بخشی از زمین‌های کشاورزی پایین‌دست اجرا می‌شود.

ایجاد و گسترش ورزش‌های آبی در شهر بجنورد، افزایش جذابیت‌های طبیعی پارک توریستی بش‌قارداش، جذب هر چه بیشتر گردشگر و توسعه اقتصادی از دیگر اهداف اجرای سد مخزنی بش قارداش است.

* بجنورد نیازمند توسعه و پیشرفت است

ثروتی همچنین با اشاره به اینکه با وجود گذشت بیش از 9 سال از ارتقای بجنورد به مرکز استان، لیکن چهره استان متناسب با آن تغییر نکرده است، گفت: این شهر نیازمند توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر است.

وی با تاکید بر وفاق و همدلی اعضای شورای اسلامی بجنورد و افزایش کمک‌های دولت،‌ تصریح کرد:  باید شاخص‌های توسعه شهری در بجنورد ارتقا یافته تا این شهر به جایگاه واقعی خود برسد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر توجه اعضای جدید شورای اسلامی بجنورد به معضلاتی چون ترافیک، نبود پارکینگ، تسریع در اجرای تقاطع‌های غیر همسطح، اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری، آب‌های سطحی تاکید کرد و گفت: مجلس اعتبارات خوبی از محل منابع ملی برای برخی از طرح‌های شهری پیش‌بینی کرده که باید شهرداری بجنورد از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

وی یادآور شد: متأسفانه تاکنون استفاده از این ظرفیت‌ها و منابع اختصاص یافته در بجنورد مورد غفلت واقع شده است.

بجنورد با دارا بودن دو منطقه شهری و همچنین شهرداری مهر 211 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/63002/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول