اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

موارد شناسایی شده التور مربوط به اتباع بیگانه است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: موارد شناسایی شده بیماری التور در سیستان و بلوچستان مربوط به اتباع بیگانه است که به صورت غیرمجاز وارد استان شده‌اند.

موارد شناسایی شده التور مربوط به اتباع بیگانه است

مهدی طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: تاکنون 77 مورد ابتلا به بیماری التور در سیستان و بلوچستان شناسایی شده که هیچ کدام مربوط به مردم استان نبوده و همه مبتلایان اتباع بیگانه بوده که به صورت غیر مجاز وارد مرزهای استان شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: در حال حاضر بیماری وبا در کشور نداریم و آنچه اتفاق افتاده بیماری التور است که نوع خفیف‌تر بیماری وبا است و مرگ و میر آن هم کمتر است.

وی وجود مرزهای گسترده مشترک با دو کشور افغانستان و پاکستان، خشکسالی 15 ساله در استان و محدودیت منابع آب آشامیدنی سالم را از جمله موارد تهدید کننده استان در زمینه این بیماری عنوان کرد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رعایت بهداشت آب و استفاده از منابع آب سالم به ویژه در مناطق روستایی و مرزی، رعایت بهداشت مواد غذایی به ویژه استفاده از سبزیجات و میوه جات ضد عفونی شده را از مهم‎ترین موارد پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد و گفت: تمامی شهروندان استان در صورت ابتلا به بیماری اسهال حاد هرچه سریعتر به مراکز بهداشتی و درمانی در سطح استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/75004/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول