اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نتیجه بازرسی‌های بهداشتی از 2000 نمونه آزمایشگاهی

372 مورد مواد غذایی در کهگیلویه و بویراحمد غیر قابل مصرف است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نتایج آزمایش دو هزار و 30 نمونه مواد غذایی در کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرد.

372 مورد مواد غذایی در کهگیلویه و بویراحمد غیر قابل مصرف است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رحمت‌الله افشار عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازرسی‌های بهداشتی همواره یکی از برنامه‌های اصلی این معاونت بوده که بدون اغماض به صورت مرتب صورت می‌گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از انجام 2 هزار و 30 مورد آزمایش روی نمونه‌های مواد غذایی در یک دوره زمانی خبر داد و افزود: از این تعداد نمونه‌ها، هزار و 658 مورد بدون مشکل خاصی قابل مصرف انسانی بودند.

افشار ادامه داد: از این تعداد نمونه، 372 مورد نیز غیر قابل مصرف انسانی بودند که اقدامات بعدی برای جلوگیری از ادامه توزیع آن‌ها در سطح بازار انجام شده است.

وی گفت: در این آزمایش میزان آلودگی میکروبی و میزان کیفیت مجاز بررسی شده است.

این متولی سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 104 کارخانه و واحد تولید مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود 100 مورد آنها فعال است.

افشار، کنترل کیفی و سلامت این موارد را از وظایف اصلی معاونت غذا و دارو دانست و ابراز داشت: در سال 91 بیش از 670 مورد بازدید از واحدهای تولید مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی داشتیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: همه این بازدیدها با حضور کارشناسان سایر دستگاه‌های مسئول از جمله قضات تعزیرات و مواد مخدر صورت گرفته است.

انتهای پیام/82005/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول