اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارتش اسرائیل یک سامانه گنبد آهنین دیگر در قدس اشغالی مستقر کرد

ارتش اسرائیل که از بیم حمله تلافی‌جویانه سوریه چندین سامانه گنبد آهنین را در نقاط مختلف نصب کرده بود، سکوهای سامانه ضد موشکی گنبدآهنین را در شهر اشغالی قدس نصب کرد.

ارتش اسرائیل یک سامانه گنبد آهنین دیگر در قدس اشغالی مستقر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت صهیونیستی«روترنت» گفته ارتش اسرائیل یک سامانه گنبدآهنین دیگر در منطقه قدس اشغالی مستقر کرده است.

ارتش اسرائیل هفته گذشته هم در راستای اقدامات پیشگیرانه از بیم حمله احتمالی به سوریه یک سامانه گنبد آهنین را رو به سوی سوریه و لبنان تل‌آویو مستقر کرده بود.

مقامات سوری در روزهای گذشته که لفاظی‌های جنگ‌طلبانه علیه آن کشور شدت گرفته است تهدید کرده‌اند به هرگونه حمله پاسخ قاطعی خواهند داد و سوریه را گورستان متجاوزان می کنند.

رژیم صهیونیستی، در راستای همین اقدامات احتیاطی، روز چهارشنبه 6 شهریور، علاوه بر نصب یک سامانه گنبد آهنین در مرز سوریه، سامانه پدافند موشکی موسوم به «پیکان» را به حالت آماده‌باش در آورده بود.

گنبد آهنین بخشی از یک سیستم گسترده دفاع موشکی بر فراز اسرائیل است که چندین میلیارد دلار برای برپایی آن هزینه شده است.

آمریکایی‌ها بیش از 200 میلیون دلار بابت این سیستم به اسرائیل کمک مالی کرده اند، ولی با این حال هنوز نگرانیهایی از بابت هزینه ساخت و استقرار آن وجود دارد.

این سیستم دفاعی برای ردیابی راکتها از رادار استفاده می‌کند و سپس دو موشک رهگیر را برای انهدام آنها شلیک می‌کند.

هزینه برپا کردن هر سکوی عملیاتی گنبد آهنین، 50 میلیون دلار است.  هزینه ساخت هریک از این موشکهای رهگیر به نام تامیر، حدودا 60 هزار دلار است.

اسرائیل در دفاع از میزان موفقیت این سامانه برای رهگیری موشک‌های در حال حمله همواره از لحنی اغراق‌آمیز استفاده کرده است اما جنگ 8 روزه با غزه از ناکارآمدی‌های این سامانه پرده برداشت.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول