اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسرائیل یک سامانه گنبد آهنین دیگر در تل‌آویو مستقر کرد

ارتش اسرائیل در ادامه اقدامات پیشگیرانه خود که از بیم حمله احتمالی سوریه انجام می‌شود، یک سامانه گنبد آهنین دیگر را در تل‌آویو و رو به شمال مستقر کرد.

اسرائیل یک سامانه گنبد آهنین دیگر در تل‌آویو  مستقر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، ارتش اسرائیل یک سامانه گنبد آهنین در تل‌آویو مستقر کرد. اسرائیل هفته گذشته نیز یک سامانه گنبد آهنین و یک سامانه پاتریوت در مناطق شمالی مستقر کرده بود.

به نوشته «یدیعوت آحارونوت» این اقدام از بیم حمله تلافی‌جویانه احتمالی سوریه به اسرائیل انجام می‌گیرد. مقامات سوری در چند روز اخیر تهدید کرده‌اند که اگر آمریکا دست به اقدامی علیه این کشور بزند، تل‌آویو و دیگر شهرهای اسرائیل را هدف قرار می‌دهند.

سامانه گنبد آهنینی که امروز در تل‌آویو مستقر شده، بر خلاف دفعات قبل که رو به جنوب بود (غزه و صحرای سینا)، برای اولین بار رو به شمال (سوریه و لبنان) قرار گرفته است.

استقرار این سامانه‌ها بر اساس تصمیمی است که روز چهارشنبه در جلسه ارزیابی امنیتی سران اطلاعاتی و نظامی اتخاذ شد.

ارتش اسرائیل سامانه «پیکان 2» را نیز به حالت آماده‌باش درآورده است. این سامانه که بخشی از سیستم چند لایه دفاع موشکی اسرائیل است، برای ردزنی و انهدام موشک‌های دوربرد نظیر «اسکاد دی»، «شهاب 3» و «سجیل» طراحی شده است.

وحشت از حمله احتمالی سوریه به اسرائیل موجب شده تا از چند روز قبل که زمزمه‌های حمله احتمالی غرب به دمشق جدی شد، صف‌های طویلی برای دریافت آذوقه، وسایل ایمنی و ماسک‌های ضدگاز در تل‌آویو، ثدس اشغالی، حیفا و دیگر شهرهای اسرائیل شکل بگیرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول